آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۸
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

نجومی بگیرها مراقب باشند!

با واریز یارانه این ماه به حساب سرپرستان خانوار تا به حال هر ایرانی حدود چهار میلیون تومان یارانه دریافت کرده است. یعنی به اندازه هزینه متوسط یک خانواده تهرانی در یک ماه! البته این که به جای این یارانه با توجه به گرانی حامل های انرژی، چقدر از مردم گرفته شده، پرسشی است که کمتر دولتمردان به آن اشاره می کنند. کلا همیشه گرفتن ساده است و پرداخت کردن سخت!

مدیران محترم دولتی از حالا باید حقوق هایشان را پشت شیشه بگذارند تا مردم ببینند و مراقب باشند نجومی نباشد. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره راه اندازی سامانه پرداخت حقوق مدیران دولتی گفته، حقوق فروردین و اردیبهشت مدیران در این سامانه وارد می شود. البته اگر همه دریافتی های یک مدیر از این شرکت و آن شرکت و حق عضویت در هیات مدیره این یا آن مجموعه در این سامانه روشن باشد، خیلی خوب خواهد بود.

آقای روحانی امروز از منتقدان دولت در ارتباط با برجام گلایه کرده و گفته اند باید به جای این که از دولت انتقاد شود، همه سر آمریکا فریاد بکشند. این حرف البته درست است. فقط مشکل این است که برخی هواداران دولت به جای فریاد کشیدن سر آمریکا می خواهند در حمایت از آمریکا تجمع برگزار کنند! شاید اگر همه ما فریاد کشیدن سر «کدخدای سابق» و «مزاحم فعلی» را مباح بدانیم خیلی از مشکلات رفع شود.