آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۸
ورزش
۱۶

دوپینگ به قایقرانی رسید

غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در خصوص این که شنیده شده تست دوپینگ چند پاروزن تیم ملی مثبت شده است، گفت: «متاسفانه تست دوپینگ چهار قایقران ما در بخش آب های آرام مثبت شده است. یک خانم و سه ورزشکار مرد ما تست شان مثبت شده است.نمی توانم اسامی این نفرات را بگویم. این ورزشکاران روز گذشته به محل فدراسیون پزشکی ورزشی رفته و با ارائه مدارک از خود دفاع کرده اند. ما قبل از اعزام تیم به اردوی آلمان اطلاعیه ای مبنی بر مثبت بودن تست دوپینگ این نفرات دریافت کرده بودیم.»

امینی در پاسخ به این پرسش که آیا این نفرات از شانس های اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا و کسب مدال برای ایران بودند یا خیر نیز گفت: «همه بچه های ما شانس مدال دارند چرا که فاصله های آنها در تمرینات بسیار اندک است و در انتخابی ها بسختی می توانیم آنها را گزینش کنیم. متاسفانه به خاطر اتفاقاتی که در ورزش ما رخ داده است ورزشکاران این روزها بیشتر از قبل به سمت استفاده از مکمل های ورزشی می روند. البته من نمی دانم این ورزشکاران از چه ماده ای استفاده کرده اند اما برای این مساله متاسف شدم. قایقرانی رشته ای است که بندرت در آن تست دوپینگ مثبت می شود و مثبت شدن تست چهار نفر به صورت همزمان بسیار نادر بود.»

رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان گفت: «خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیته ملی المپیک همیشه برنامه های خوبی برای مبارزه با دوپینگ داشته و بر پاک بودن ورزشکاران تاکید کرد. ما نیز تمام تدابیر را برای این مساله به کار می گیریم.»