آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۱
خودرو
۱۶
نگاه ویژه

ادامه روند نزولی تولید دو گانه سوزها

دنیای اقتصاد: روند نزولی تولید خودروهای دوگانه سوز، در سال جدید نیز ادامه یافته است، چه آنکه طبق آمارهای منتشره، تیراژ این محصولات طی اولین ماه امسال کاهشی قابل توجه را به خود می بیند.

بنابر آمار منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع چهار هزار و 252 دستگاه انواع خودرو دوگانه سوز در کشور طی فروردین ماه امسال به تولید رسیده که نشان از کاهش بیش از 30 درصدی تیراژ آنها نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد.

بر این اساس، تولید پژوپارس دوگانه سوز در ایران خودرو 3/ 15 درصد کاهش را به خود می بیند و بر این اساس، ایران خودرویی ها تنها 354 دستگاه از این محصول را طی فروردین ماه امسال به تولید رسانده اند. در حال حاضر پژوپارس دوگانه سوز تنها در سایت سمنان ایران خودرو به تولید می رسد و باقی سایت ها شامل مرکزی و فارس و مازندران و کرمانشاه، پارس بنزینی تولید می کنند.

ازسوی دیگر اما پژو 405 دوگانه سوز نیز کاهش تولید را طی اولین ماه بهار امسال تجربه کرده است. طبق آمار، در فروردین، یک هزار و 300 دستگاه پژو 405 دوگانه سوز به تولید رسیده که نشان می دهد ایران خودرویی ها تیراژ این محصول را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، 2/ 24 درصد کاهش داده اند. در حال حاضر تنها سایت خراسان ایران خودرو به تولید 405 دوگانه سوز مشغول است.در بین دیگر خودروهای دوگانه سوز، تیبا هم کاهش تولید را تجربه کرده است. آمارها می گویند سایپا طی فروردین امسال 589 دستگاه تیبای دوگانه سوز را به تولید رسانده و در نتیجه حدود 62 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افت تیراژ داشته است. این در شرایطی است که ظاهرا سایپایی ها کلا قید پراید دوگانه سوز را زده اند، زیرا در اولین ماه بهار، حتی یک دستگاه نیز از این خودرو را به تولید نرسانده اند.

در نهایت اما پارس خودرو 795 دستگاه تندر-90 را به صورت دوگانه سوز تولید کرده، حال آنکه در فروردین سال گذشته اثری از تندر دوگانه سوز در این شرکت نبوده است.