آرشیو دو‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۳
فرهنگ و هنر
۳۲

تئاتر

اجرای «چشم ها» در تماشاخانه شانو

این روزها نمایش «چشم ها» نوشته مسعود هاشمی نژاد به کارگردانی حمید دادگر در تماشاخانه شانو روی صحنه است. این اثر که نمایشی ضد جنگ است، در فضای سرد و بی روح می گذرد و به جنگ ها و تجاوزهای دشمن به یک شهر اشاره دارد.

داستان این نمایش درباره سربازی است که در غربت در هیاهوی ویرانی های پس از جنگ در اعماق دریاچه بی جان شهر در پی بچه ای است که نمی داند بچه او است یا نه...سرباز درپی صلح است صلحی پس از قرن ها جنگیدن و سرباز آهنی بودن. سرباز می خواهد هم سرباز باشد هم پدر...سرباز نمی خواهد نامرد باشد سرباز خانه می خواهد. سرباز عاشقانه عشق می خواهد و... شهرزاد علیمحمدی، ملینا سامی زاده، آرزو صراف رضایی و حمید دادگر در این اثر ایفای نقش می کنند. نمایش «چشم ها» تا 9 خرداد هر شب ساعت 19:30در تماشاخانه شانو به نشانی وصال شیرازی بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه فرهنگی بهنام، پلاک 3 اجرا می شود.

بازگشت کیومرث مرادی به تئاتر شهر پس از 6 سال

کیومرث مرادی کارگردان تئاتر پس از گذشت 6 سال با نمایش «دیر راهبان» به تئاتر شهر بازمی گردد. کیومرث مرادی نمایش نامه «دیر راهبان» به نویسندگی فرایرا دوکاسترو و بازخوانی محمد چرمشیر و فرهاد مهندس پور را خرداد و تیر سال جاری در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر کارگردانی می کند. آخرین اثر مرادی در این مجموعه در سال 91 و اجرای نمایش «سیمرغ» بوده است. مرادی سال گذشته نمایش «هملت، تهران 2017» را در پردیس شهرزاد و اجرای مجدد «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» را در تماشاخانه مستقل روی صحنه برده بود. رضا داودوندی، حمید رفاهی، هامون سیدی، سلمان صالحی، پانته آ قدیریان، محمد مسگری، میلاد معیری، محسن نوری و محمد ولی زادگان در این نمایش بازی می کنند.«دیر راهبان» تولید تازه شرکت امید ایران است که از 20 خرداد ساعت 21 به مدت 80 دقیقه روی صحنه خواهد رفت.