آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۴
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

اسپیکرهای هوشمند به نام بیتس به کام اپل!

ایسنا: بر اساس شایعات منتشر شده، اپل می خواهد اسپیکر هوشمند ارزان قیمت خود را تحت عنوان و برند بیتس (beats) عرضه کند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از وب سایت تک رادار، اطلاعات جدیدی که از سوی زنجیره تامین و تولید محصولات اپل به دست آمده است نشان می دهد که این شرکت آمریکایی قصد دارد نسخه ارزان قیمتی از اسپیکرهای هوشمند خود را که با برچسب قیمتی 199 دلار قرار است به بازار بیاید، با برند بیتس به بازارهای جهانی عرضه کند.

قبل از این خبر، گزارش های بسیاری مبنی بر انتشار نسخه ارزان قیمت اسپیکرهای هوشمند اپل به گوش رسیده بود اما قرار نبود که تحت عنوان و برند دیگری روانه بازارهای جهانی شود. زمانی که اپل سال گذشته AirPlay 2 را رونمایی کرد، اعلام شد که این ویژگی به محصولات بیتس نیز افزوده خواهد شد اما با توجه به گزارش های اخیر، اطلاعات مربوط به هدفون بیتس به اشتباه به عنوان اسپیکر هوشمند ارزان قیمت اپل مخابره شده است. یکی از این ویژگی ها برای اسپیکر هوشمند ارزان قیمت اپل، عدم پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند مخصوص اپل یعنی سیری (siri) است. این بدان معناست که پشتیبانی از سیری تنها برای محصولات اپل و اسپیکرهای هوشمند خود این شرکت است، بنابراین نباید در اسپیکرهای بیتس منتظر این ویژگی باشیم. اپل در زمستان گذشته سال 2018 میلادی تنها موفق شد تا 600 هزار دستگاه اسپیکر هوشمند هوم پاد را به بازار عرضه کند که این میزان در مقایسه با رقم فروش اسپیکرهای هوشمند آمازون هیچ است. البته قیمت هوم پاد اپل 349 دلار است، این در حالیست که الکسای آمازون تنها 49دلار قیمت دارد.

شارژر برای اکودات آمازون معرفی شد

آی تی ایران: بسیاری از خریداران اسپیکر هوشمند و محبوب «اکو دات» شرکت آمازون فکر می کردند که می توانند این اسپیکر را به هرجا که دلشان می خواهد حمل کنند. این اسپیکر زیبا سایز بسیار کوچکی دارد، پس چرا از آن در نقاط مختلف خانه استفاده نکنیم و حتی آن را با خودمان بیرون نبریم؟ مشکل اصلی اینجا است که اکودات باتری داخلی ندارد و برای روشن ماندن باید به صورت مداوم به برق متصل باشد. حال می خواهیم به شما خریداران ناامید اکودات بگوییم که دنیا به آخر نرسیده چراکه چند شرکت مختلف به تازگی این مشکل را هم برطرف کرده اند.

کیس باتری برای اکودات توسط چند شرکت مختلف مثل ZeroLemon این امکان را به شما می دهد که دستگاه خانگی و ثابت خودتان را به یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تبدیل کنید و الکسا را به هرجا که دلتان می خواهد ببرید. دارندگان اکودات می توانند این باتری را با 32 درصد تخفیف از فروشگاه آمازون خریداری کنند. با قرار دادن اکودات درون این کیس و اتصال آن به پورت برق اکودات، می توانید اکودات را به مدت 15 ساعت بدون نیاز به برق استفاده کنید و تا زمانی که به شبکه وای فای متصل باشید، می توانید از امکانات بی نظیر دستیار صوتی الکسا بهره مند شوید. برای مثال زمانی که در آشپزخانه آشپزی می کنید می توانید اکودات را به آنجا برده و از آن برای تنظیم تایمر یا پخش موسیقی استفاده کنید. ضمنا حتی اگر به وای فای هم متصل نباشید می توانید از طریق اتصال بلوتوث از اکودات به عنوان سیستم پخش موسیقی استفاده کنید.

با اینکه این دیوایس برای شارژدهی اکودات معرفی شده اما می توان دستگاه های دیگر را هم با استفاده از آن شارژ کرد. این کیس می تواند اسپیکر هوشمند «گوگل هوم مینی» را هم که سایز مشابه اکودات دارد شارژدهی کند و حتی به لطف وجود پورت یواس بی C به کاررفته در آن می توان آن را به عنوان یک پاور بانک هم استفاده کرد. ضمنا چراغ های به کاررفته روی این دیوایس مقدار شارژ باقی مانده درون شارژر را نشان می دهد و همچنین از شارژ بیش از حد دیوایس ها پس از فول شارژ شدن هم جلوگیری می کند. این شارژر با قیمت 99/ 39 دلار در فروشگاه آمازون قابل خریداری است که البته دارندگان اسپیکر اکودات می توانند آن را با قیمت 99/ 26 دلار خریداری کنند.

تعویق زمان عرضه عینک های واقعیت افزوده اپل

ایسنا: رونمایی از عینک واقعیت افزوده اپل تا سال 2021 میلادی به تعویق افتاده است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از وب سایت wccftech، از آنجا که فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، غول های تکنولوژی و شرکت های بسیاری که در این حوزه فعال هستند، به معرفی و عرضه ابزار و گجت های مبتنی بر این فناوری روی آورده اند. حالا گزارش های منتشرشده حاکی است که عینک واقعیت افزوده اپل که قرار بود در سال 2020 میلادی یعنی دو سال آینده معرفی شود، تا دسامبر سال 2021 آماده رونمایی نخواهد بود.

جین مانستر – کارشناس و تحلیلگر شرکت لوپ ونچرز – تابستان سال گذشته اعلام کرده بود که عینک های واقعیت افزوده اپل تا سال 2020 به بازار عرضه می شوند اما حالا وی به تازگی عنوان کرده است که به احتمال زیاد این گجت های هوشمند در سال 2021 میلادی یعنی با یک سال تاخیر، روانه بازار می شوند. این تحلیلگر که برای مدتی طولانی در بانک پایپر جیفری مسوولیت تحلیل های شرکت اپل را برعهده داشت، می گوید پس از مذاکره با متخصصان فناوری واقعیت افزوده دریافته است که این محصول هنوز به گسترش و توسعه فناوری مربوطه نیازمند است. این خبر سخنان سال گذشته تیم کوک – مدیرعامل کنونی شرکت اپل – را نیز تایید می کند، چراکه وی گفته بود فناوری واقعیت افزوده هنوز به مرحله بلوغ و تکامل نهایی خود نرسیده است و ممکن است سال ها طول بکشد تا به اهداف موردنظر خود دست یابیم.

مانستر در ادامه سخنان و پیش بینی های خود اظهار کرده است که اپل در نخستین سال عرضه این گجت شگفت انگیز، موفق به رکورد فروش بیش از 10 میلیون دستگاه خواهد شد. این در حالیست که قیمت پایه و حدودی این دستگاه 1300 دلار برآورد شده است که نشان دهنده موفقیت روزافزون و سودآوری هنگفتی برای اپل خواهد بود. بدین ترتیب، برآورد می شود اپل در نخستین سال عرضه این گجت، به درآمدی معادل 13 میلیارد دلار برسد. به گفته وی، فناوری واقعیت افزوده فرصتی طلایی و استثنایی برای شرکت های جاه طلب و بلندپروازی همچون اپل به شمار می رود چراکه قادر خواهند بود با عرضه محصولی جدید و شگفت انگیز، علاوه بر درآمدزایی و سودآوری، انقلاب عظیمی در عرصه علم و فناوری جهان ایجاد کنند.