آرشیو چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۵
خودرو
۱۶

جهان خودرو

غیبت فولکس واگن در نمایشگاه خودروی پاریس

دنیای اقتصاد: چندی پس از آنکه آئودی اعلام کرد در نمایشگاه خودروی سال آینده دیترویت شرکت نخواهد کرد، اتوموتیو نیوز خبر داد که شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز از شرکت در نمایشگاه خودرو پاریس که در اکتبر آینده برپا می شود، کناره گیری خواهد کرد.

از زمانی که پرونده تقلب گروه خودروسازی فولکس واگن در سال 2015 مطرح شد، این خودروساز معرفی برندهای خود در نمایشگاه های بین المللی خودرو از جمله دیترویت و فرانکفورت را کاهش داد. البته بخشی از علت این موضوع به کاهش هزینه ها مربوط می شود اما در عین حال آینه ای است از یک روند روزافزون در خودروسازی. فولکس واگن اعلام کرده است: «برند فولکس واگن دائما در حال مرور و بررسی حضورش در نمایشگاه های بین المللی خودروست.» با این حال اعلام شده است که فولکس واگن امسال در نمایشگاه خودروی پاریس شرکت نمی کند.

تحول در تولید فیات کرایسلر

دنیای اقتصاد: گروه خودروسازی فیات کرایسلر برنامه تولید خود در ایتالیا را مورد بازنگری جدی قرار داد.

به گزارش بلومبرگ سرجیو مارچیونه مدیر این گروه خودروسازی دستور داده است از این پس تولید دو خودروی کوچک پونتو و میتو در کارخانه مستقر در تورین متوقف شود و ظرفیت این کارخانه برای تولید مدل های گران قیمت تر مورد استفاده قرار گیرد. کارخانه های واقع در تورین و ناپل به تولید مدل های شاسی بلند مازراتی و جیپ اختصاص خواهند یافت. تولید خودروی فیات پاندا نیز به طور کامل به لهستان منتقل خواهد شد. قرار است این برنامه روز اول ماه ژوئن به طور رسمی اعلام شود. مارچیونه قصد دارد تولید خودروهایی با حاشیه سود بالاتر را به کارخانه های اروپایی منتقل کند و سهم خودروهای هیبریدی و برقی را در سبد محصولی فیات کرایسلر افزایش دهد.