آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۰۹۸
سیاست
۳

فضای مجازی

حصر مسوول ندارد

«متاسفانه نهادی که به طور رسمی مسوولیت #رفع_حصر را قبول کند وجود ندارد. درنطقی نیز این انتقاد را به عنوان یک حامی دولت از رییس دولت بیان کردم که از سوی قوه قضاییه نهاد ایجادکننده حصر، شورای عالی امنیت ملی معرفی شده و آقای روحانی هم رییس این شوراست، وی باید با مردم صادق باشد.» غلامرضا حیدری، نماینده مجلس از عدم پذیرش مسوولیت حصر توسط دستگاه های مربوطه در توییتر خود انتقاد کرد. حیدری در این توییت در کنار آنکه خودراحامی دولت معرفی کرد، از رییس جمهور خواسته است تا با مردم صادق باشد.

عکسی که خیلی زود حذف شد

مهدی کوچک زاده، نماینده جبهه پایداری در دوره نهم مجلس که از مخالفین جدی برجام است با انتشار عکسی از علا الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، نسبت به مصاحبه او که گفته بود ادامه برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد، واکنش نشان داد. کوچک زاده با نوشتن ضرب المثل کاسه داغ تر از آش روی عکس بروجردی، به اظهارات او درباره برجام اعتراض کرد. نکته جالب آنجا است که تنها دقایقی پس از انتشار این عکس، کوچک زاده تصمیم به حذف آن گرفت.

مرد همیشگی آن دوران

«آن وقت ها فیلم بیشتر با نام هنرپیشه ها شناخته می شد تا کارگردان و سناریست. آن فیلم ها، جدا از صحنه های ناسازگار با عرف مذهبی جامعه، نوعا عرصه جدال مرد و نامرد بود. مرد مظهر لوطی گری و مردانگی و نامرد مظهر ناجوانمردی و خیانت و نزولخواری و #ناصر_ملک_مطیعی مردهمیشگی آن دوران بود.» بامداد شنبه بود که خبر درگذشت ناصر ملک مطیعی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. خبر فوت ناصر ملک مطیعی با واکنش های بسیاری همراه بود. محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت فوق درگذشت فرمان سینمای ایران را تسلیت گفت.