آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۸
خبر
۸

خبر

اولین دیدار رئیس جمهوری با شهردار جدید تهران

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار شهردار جدید تهران، همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای مدنی را برای خدمت رسانی به مردم و توسعه کشور ضروری خواند و بر تداوم حمایت های اصولی دولت از طرح های توسعه ای شهرداری تهران تاکید کرد.

روحانی در دیدار «محمدعلی افشانی»، ضمن تبریک مسوولیت جدید وی در شهرداری تهران و نیز توصیه مجموعه مدیریت شهری به اتحاد و همدلی بیشتر در خدمت رسانی به مردم تهران، اظهار کرد: ضروری است در کنار تلاش های ضابطه مند برای کسب درآمدهای پایدار در تهران بزرگ، به مجموعه استانداردهای شهری و نیز ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بیش از پیش اهتمام شود. رئیس جمهوری در این دیدار همچنین اهمیت توجه و همکاری در جهت اجرای سریع تر طرح های بازآفرینی شهری با بازسازی بافت های فرسوده و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد تاکید قرار داد. شهردار جدید تهران نیز در این دیدار با تشریح سیاست های تدوین شده و برنامه های مورد توجه در شهرداری تهران، تداوم حمایت دولت از طرح های شهرداری تهران را خواستار شد.

تهیه طرح «شروط مذاکره با اروپا» در مجلس

دنیای اقتصاد: ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با مهر، از تهیه طرحی برای تبدیل شروط رهبر انقلاب برای مذاکره با اروپا به قانون خبر داد. وی ادامه داد: در این طرح قصد داریم شروط و تضامینی که رهبری انقلاب برای مذاکره برجامی با اروپا مطرح کردند را به قانون تبدیل کنیم تا هم دست دولت برای مذاکرات باز باشد و هم دستگاه دیپلماسی دست بالا را در مذاکرات در اختیار بگیرد. حسن بیگی تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی شروط رهبری انقلاب برای مذاکره با اروپا غیر قابل ترجمه و تفسیر خواهد بود.

بررسی نامزدی عارف در فراکسیون امید

در خبری دیگر از مجلس، جلال میرزایی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با «ایرنا» گفت: در جلسه این هفته مجمع عمومی فراکسیون، نامزدی محمدرضا عارف برای ریاست مجلس بررسی می شود. در صورت اخذ رای، نامزد نهایی فراکسیون امید برای ریاست مجلس، عارف خواهد بود. نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: اکثریت اعضای فراکسیون امید نظرشان این است که آقای عارف کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی شوند.