آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۹
ورزش
۲۴

تیم ملی

پنالتی زن ایران در جام جهانی کیست؟

در 3 سال گذشته، 3 بازیکن مختلف (اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی) برای تیم ملی پنالتی زده اند که هیچ کدام کارنامه چندان درخشانی در به ثمر رساندن پنالتی برای تیم های باشگاهی شان ندارند.

به این ترتیب تعیین پنالتی زن اول تیم ملی از جمله دغدغه های ذهنی کارلوس کی روش محسوب می شود. با توجه به آمار، سابقه و ترکیب احتمالی تیم ملی، به نظر می رسد علیرضا جهانبخش و قوچان نژاد گزینه های اصلی زدن پنالتی در جام جهانی باشند. آمار نرخ تبدیل پنالتی به گل ملی پوشان را در جدول فوق می بینید.

ایران- لیتوانی؛ پشت درهای بسته

با نظر کارلوس کی روش آخرین دیدار دوستانه تیم ملی قبل از جام جهانی 2018 روسیه پشت درهای بسته در مسکو برگزار خواهد شد. شاگردان کی روش قرار است روز جمعه، 18 خرداد از ساعت 19:30 به وقت تهران یک دیدار دوستانه برابر لیتوانی در ورزشگاه دینامو مسکو برگزار کنند که این مسابقه طبق اعلام رسانه های روسی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

80میلیون ایرانی به دنبال دومین برد

یک سایت آلمانی در گزارشی به بررسی حضور تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه پرداخته است. سایت sportnews در بخشی از این گزارش نوشت: ملی پوشان ایرانی موفق شدند به 12 برد و 6 تساوی در انتخابی جام جهانی در قاره آسیا دست یابند و بدون اینکه شکست بخورند راهی جام جهانی روسیه شوند. تیم ملی ایران تاکنون از 4 دوره حضور خود در جام جهانی تنها به یک برد دست یافته و موفق شده در سال 98 در جام جهانی فرانسه تیم ملی آمریکا را با نتیجه 2بریک شکست دهد. حالا 80 میلیون ایرانی امیدوار هستند که تیم ملی کشورشان در جام جهانی 2018 بار دیگر بتواند طعم برد را بچشد.