آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۹
صنعت و معدن
۳

خبر

انعقاد 4259 قرارداد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی

دنیای اقتصاد: آخرین وضعیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بررسی شد. براساس آمارهای منتشر شده یک هزار و 514 واحد به بهره برداری رسیده غیرفعال مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور، سال گذشته مجددا راه اندازی شدند و از ابتدای مردادماه 96 تا پایان اردیبهشت امسال نیز 4 هزار و 259 فقره قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به امضا رسید. به گزارش «شاتا» بیش از 80 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که حدود 92 درصد از کل صنایع کشور را به خود اختصاص می دهد و 50 درصد از صنایع کوچک و متوسط در داخل شهرک های صنعتی و 50 درصد دیگر بیرون از این شهرک ها مستقر هستند.

کاهش هدررفت آب در شبکه توزیع

دنیای اقتصاد: مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت برکاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع شرکت مهندسی آب و فاضلاب از افت میزان هدررفت واقعی آب در سطح شبکه های توزیع کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی سیدزاده در مصاحبه با رادیو گفت: این روند کاهشی براساس مجموع اقدامات صورت گرفته از قبیل اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب، نشت یابی و رفع نشت در شبکه و مخازن و مصادیقی از این نوع جنبه ای عملی پیدا کرده است. وی همچنین اظهار کرد: هدررفت آب دو گروه کلی «هدررفت ظاهری» یا هدررفتی که ناشی از خطای مدیریت داده ها و سیستم، خطای ناشی از عدم دقت کنتورها و لوازم اندازه گیری، خطای ناشی از مصارف و انشعابات غیرمجاز و همچنین «هدررفت واقعی» یا هدررفتی که ناشی از نشت از انشعابات آب، نشت از لوله ها، شیرهای قطع و وصل و اتصالات شبکه توزیع، مقدار هدررفت آب ناشی ازسرریز و نشت از مخازن ذخیره آب را شامل می شود. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت برکاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: هدف اصلی کاهش هدررفت آب در مناطق خشک و نیمه خشک مقابله با کم آبی و حفظ محیط زیست به دلیل خشکسالی ها و محدودیت منابع آب است؛ اما هدف مهم دیگر به جنبه اقتصادی این بحث برمی گردد.