آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۹
خودرو
۱۶

جهان خودرو

سیتروئن برقی جدید به بازار می آید

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی سیتروئن اعلام کرد در سال 2020 یک خودروی تمام برقی به بازار عرضه خواهد کرد. به گزارش پایگاه تخصصی اتو اکسپرس براساس سیاست برقی سازی سیتروئن تمام محصولات این خودروساز از سال 2025 باید دارای موتور برقی باشند و عرضه خودروی تمام برقی این برند گامی مهم در اجرای سیاست مذکور ارزیابی شده است.

این خودروی برقی براساس پلت فرم جدید گروه خودروسازی پژو سیتروئن به نام «سی ام ای» طراحی و تولید خواهد شد. نسخه متناسب سازی شده این پلت فرم برای خودروهای برقی «ای-سی ام پی» نام دارد. لیندا جکسون مدیر سیتروئن گفت: «نسخه بنزین سوز و دیزلی این خودرو هم عرضه خواهد شد.» جکسون وعده داده است که تا سال 2021 لااقل 4 مدل تمام برقی از سوی گروه پژو سیتروئن معرفی خواهد شد.

فراخوان بزرگ فیات کرایسلر

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی فیات کرایسلر بیش از 5 میلیون دستگاه از تولیدات خود را به دلیل نقص فنی سامانه کروز کنترل فراخواند. به گزارش رویترز دلیل اعلام این فراخوان وجود نقصی است که سبب می شود رانندگان نتوانند سامانه کروز کنترل خودرو را غیرفعال کنند.

فیات کرایسلر به دارندگان محصولاتش هشدار داد پیش از به روز رسانی نرم افزار و حل مشکل از سامانه کروز خودرو استفاده نکنند. این خودروساز مدعی شد این نقص فنی تا کنون سبب بروز سانحه یا وارد آمدن خسارتی نشده است. بیش از 4 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در آمریکا و 490 هزار دستگاه خودرو در کانادا طی این فراخوان به مراکز خدماتی دعوت خواهند شد. با انتشار این خبر ارزش سهام فیات کرایسلر 2 درصد کاهش یافت. این خودروساز آمریکایی-ایتالیایی پیش از این در سال 2015 به خاطر نقص ایمنی تولیداتش از سوی مراجع قانونی در آمریکا به پرداخت جریمه 175 میلیون دلاری محکوم شده بود.