آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۰
بورس
۹

عقب نشینی آرام شاخص سهام

همایون دارابی

دنیای اقتصاد: بورس اوراق بهادار تهران دیروز برای دومین روز پیاپی درگیر افت شاخص کل بود. در این شرایط شاخص کل با 96واحد افت در سطح 95هزار و 530 واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با شاخص کل با کاهش 61 واحدی عدد 17 هزار و 299 واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی شرکت های سایپا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی مبین بیشترین سهم را در کاهش نماگر اصلی بازار سهام داشتند.

در گروه پتروشیمی دیروز تحولات هلدینگ خلیج فارس باعث نگرانی و افت این نماد شد. به دنبال افزایش هزینه های شرکت از محل ارز تک نرخی دیروز شرکت با انتشار پرتفوی خود از زیان جدید 215میلیارد تومانی به دلیل نپرداختن اقساط خرید پتروشیمی کاویان خبر داد. این شرکت همچنین به دنبال برکناری گسترده بازنشستگان در این شرکت روز گذشته احکام مدیران جدید را صادر کرد. در گروه انفورماتیک دیروز کارت اعتباری کیش در مجمع خود 450 ریال تقسیم کرد.

در گروه فلزی مس باهنر در مجمع خود 700 ریال تقسیم کرد. در گروه خودرویی سایپا با اعلام زیان در دسترس نبودن ارز دولتی به بازار شوک تازه ای وارد کرد. این در حالی است که تا کنون شرکت نیز مجوز افزایش قیمت متناسب با این شرایط را دریافت نکرده است. در همین رابطه عضو شورای رقابت با بیان اینکه تا پایان خرداد قیمت گذاری خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان انجام می شود، گفت: افزایش6/ 9 درصدی قیمت برای خودروهایی با قیمت بیش از 45 میلیون تومان است.