آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۶۴
جهان
۷

رویداد

هشدار پنتاگون به بشار اسد

وزارت دفاع آمریکا به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هشداد داد که علیه «نیروهای سوریه دموکراتیک» مورد حمایت آمریکا در شمال شرقی سوریه، دست به اقدام نظامی نزند. ژنرال کنت مکنزی، مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت: همه طرف های حاضر در سوریه باید بدانند که حمله به نیروهای نظامی آمریکا یا شرکای ما در ائتلاف سیاستی بد خواهد بود.

تاسیس وزارتخانه فرهنگ در عربستان

پادشاه عربستان سعودی برای اولین بار وزارتخانه ای مستقل برای امور فرهنگی تعیین کرده است. ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان آل سعود را به عنوان وزیر فرهنگ موظف کرده تا توجه بیشتری صرف جوانان و مسائل فرهنگی کند.

15 کشته در ادامه اعتراضات نیکاراگوئه

با ادامه اعتراضات خونین در نیکاراگوئه مقام های این کشور می گویند 15 نفر دیگر در جریان ناآرامی ها کشته شده اند. مخالفان به طرح ریاضت اقتصادی که خدمات اجتماعی دولتی را هدف گرفته بود معترض اند. اعتراضات که از سه ماه پیش شروع شده تاکنون 90 کشته بر جای گذاشته است.

دردسرهای سفر اون به سنگاپور

واشنگتن پست نوشت دولت آمریکا که با کسری بودجه روبه روست، به دنبال یک کشوری خارجی برای پوشش هزینه های مربوط به اقامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور در جریان نشست با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که قرار است 12 ژوئن سال جاری میلادی برگزار شود.

امضای «سند همکاری راهبردی» بین روسیه و امارات

ولیعهد ابوظبی در سفرش به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد و در این دیدار دو طرف توافقاتی را در زمینه نفت و گاز و زمینه های دیگر امضا کردند.