آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۴
مسکن و عمران
۷
نبض بازار

نشانی آپارتمان های کمتر از 400 میلیون تومان

دنیای اقتصاد: گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می دهد توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد به گونه ای بوده است که بیش از نیمی از معاملات به آپارتمان های مسکونی با ارزش کمتر از 400 میلیون تومان اختصاص داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که حدود 4/ 51 درصد از مجموع 19 هزار و 100 واحد مسکونی معامله شده به آپارتمان های مسکونی با قیمت کل کمتر از 400 میلیون تومان تعلق دارد. در عین حال در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش 100 تا 200 میلیون با اختصاص سهم 5/ 20 درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته است. همین طور واحدهای دارای ارزش 200 تا 300 میلیون و 300 تا 400 میلیون تومان نیز به ترتیب سهم 5/ 17 و 5/ 11 درصدی داشته اند.

علاوه بر این اگرچه در اردیبهشت سال جاری متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی به 5 میلیون و 980 هزار تومان رسیده اما بیش از 58 درصد معاملات خرید و فروش با قیمتی کمتر از میانگین قیمتی شهر انجام شده است، به طوری که 9 درصد از معاملات خرید و فروش مسکن در دامنه قیمتی 3 میلیون تا 3 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر مترمربع بوده است. به گفته مشاوران املاک، سمت و سوی معاملات خرید و فروش منعقد شده در تهران، میزان قدرت خرید بخش زیادی از تقاضای مصرفی موجود در بازار را نشان می دهد. در جدول نبض بازار امروز مشخصات آپارتمان های مسکونی در دامنه قیمتی مورد استقبال متقاضیان مصرفی ارائه شده است.