آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۵
خبر
۸

سایه روشن

حواشی مراسم روز جهانی قدس

دنیای اقتصاد: از حواشی مراسم روز قدس امسال توزیع برگه هایی است که در آن با نوشتن مطالبی علیه لایحه FATF کنوانسیون پالرمو و لایحه تامین مالی تروریسم در این رابطه به مجلس هشدار داده شده است. از سوی دیگرراهپیمایان روز جهانی قدس طومار اعلام مبارزه با صهیونیسم و نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده را در میدان فلسطین تهران امضا کردند. همچنین به گزارش «ایسنا» در راهپیمایی امسال نیز آدمک های صهیونیستی و آمریکایی به عنوان نماد استکبار شیطانی و پوستر، تراکت و کارتن پلاست و پلاکاردهایی علیه اقدام آنان در انتقال سفارت به قدس شریف، به نمایش درآمد. همچنین به گزارش انتخاب، تعدادی از افراد شعارهای تندی علیه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم روز قدس سر دادند.

انتقاد از لیست وکلای مورد تایید رئیس قوه قضائیه

دنیای اقتصاد: مرتضی شهبازی نیا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری با اشاره به انتشار لیستی که گفته می شود طی آن اسامی وکلای مورد تایید رئیس قوه قضائیه برای وکالت در پرونده های امنیتی اعلام شده است، از مسوولان قضایی خواست تا درباره صحت این لیست اظهارنظر کنند.

به گزارش «ایسنا» وی تاکید کرد: انتشار این لیست نگرانی هایی را ایجاد کرده است. ما امیدواریم این لیست صحت نداشته باشد. وی افزود: اگر این لیست صحت داشته باشد مشکل اساسی دارد و هزینه زیادی را به کشور متحمل می کند. از سوی دیگر با این لیست اعتبار دادگاه ها به دلیل محدودیت در انتخاب وکلا زیر سوال می رود. در همین حال به گزارش جماران، غلامحسین الهام که سابقه عضویت در شورای نگهبان به عنوان عضو حقوقدان دارد از تدوین لیست وکلای مورد تایید رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده های سیاسی انتقاد کرد. دربخشی از مطلب الهام در کانال تلگرامی اش آمده است: دخالت قوه قضائیه در امر تعیین وکیل خلاف اصول دادرسی منصفانه و اصل بی طرفی و استقلال وکالت است.

حادثه برای هواپیمای مسافربری اهواز مشهد

الف نوشت: یک فروند هواپیمای مسافربری مسیر اهواز مشهد در آسمان دچار آتش سوزی در یکی از موتورها شد؛ اما به سلامت به زمین نشست. محمدرضا رضایی، مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با تایید این حادثه گفت به محض مطلع شدن خلبان از این وضعیت، فورا درخواست فرود اضطراری می کند و بلافاصله هواپیما در فرودگاه اهواز به زمین می نشیند.