آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۷
ورزش
۲۴

نکته امیدوارکننده در دل شکست مقابل برزیل

جوانگرایی بی سابقه در والیبال ایران

نگاهی به آمار دیدار والیبال ایران با برزیل و آنچه در جریان بازی گذشت نشان ازظهور نسلی طلایی برای آینده والیبال ایران دارد.

به گزارش «ایسنا» دومین روز از هفته سوم لیگ ملت های والیبال 2018 روز شنبه با برگزاری هشت دیدار در گروه های چهارگانه پیگیری شد که در یکی از زیباترین و طولانی ترین دیدارها تیم ملی والیبال ایران رودرروی برزیل قرار گرفت و در پایان با وجود اینکه کادر فنی برای نخستین بار از ترکیبی جوان و دگرگون شده نسبت به نام هایی که در سال های اخیر همواره در قالب شش نفر ابتدایی وارد زمین می شدند استفاده کرد، با نتیجه نزدیک 3 بر 2 مقابل قهرمان المپیک شکست خورد تا با کسب یک امتیاز از این بازی بزرگ دست خالی زمین را ترک نکند. تیم ایران درحالی با نظر کولاکوویچ و با ترکیبی جسورانه در برابر تیم برزیل که با تمام قوا رو در روی ایران قرار گرفته بود وارد زمین شد که تنها نام سعید معروف و فرهاد قائمی از بین بازیکنان اصلی در شش نفر ابتدایی تیم ملی دیده می شد و در بین دیگر نفرات مرتضی شریفی با 19 سال، صابر کاظمی با 20 سال و امیر حسین توخته با 17 سال در ترکیب ابتدایی ایران حضور داشتند.

هر چند تیم ملی ایران به برزیل باخت، اما نگاهی به آمار دیدار و آنچه در جریان بازی گذشت امیدواری های زیادی به وجود می آورد. در برابر قهرمان المپیک میانگین سنی شش نفر ابتدایی ایران 3/ 24 سال بود که در طول سال هایی که تیم ملی در لیگ جهانی و رقابت های مختلف حضور داشته شاهد چنین جوانگرایی نبودیم. محمد وکیلی، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در این خصوص گفت: «با تغییراتی که کولاکوویچ مقابل برزیل انجام داد، نشان داد که نگرانی در مورد آینده والیبال ایران وجود ندارد. این بازی برای ایران برد - برد محسوب می شد و با وجود شکست می بینیم که همه مردم در حال حمایت از تیم ملی هستند. به نظرم عدم نگرانی درباره آینده والیبال ایران نکته مهم بازی بود.»