آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۸
خبر
۸

سایه روشن

واکنش کلانتری به سخنان نتانیاهو

دنیای اقتصاد: به دنبال سخنان اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای حل مشکل آب، روز گذشته عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درواکنش به این سخنان در گفت وگو با «ایسنا» گفت: نتانیاهو غلط می کند. به نتانیاهو چه ربطی دارد محیط زیست ایران، او برود دنبال کار خودش. یکشنبه شب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی ویدئویی اعلام کرد: اسرائیل یک وب سایت ویژه به زبان فارسی ایجاد کرده است که مختص پروژه های مربوط به مدیریت منابع آب و دیگر مسائل همچون آبیاری است تا ایرانیان بتوانند از آن برای غلبه بر بحران کنونی آب در این کشور بهره ببرند. به گزارش «ایسنا» نتانیاهو در ادامه این پیام مدعی شده است که رژیم صهیونیستی از فناوری خوبی در این زمینه برخوردار است و می تواند حدود 90 درصد از آب فاضلاب خود را بازیافت کند.

نامه سرگشاده اساتید دانشگاه شریف درحمایت از صالحی

ایرنا نوشت: 103 تن از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در نامه به رهبر معظم انقلاب، خواستار پیگیری قانونی برخورد با افراد توهین کننده به رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شدند. در این نامه آمده است: «ما به عنوان اساتید دانشگاه صنعتی شریف این حرکت زشت را محکوم می کنیم و از حضرتعالی و مردم شریف مان نیز درخواست داریم که این اعمال موهن و سخیف را که موجب سرافکندگی در برابر دشمنان ایران و غره شدن آنها است، محکوم فرموده و جنابعالی دستور قاطع برای پیگرد قانونی این افراد را صادر فرمایید تا دیگر کسی جرات انجام چنین حرکات خودسرانه ای را که جز صدمه زدن به بدنه جمهوری اسلامی نیست، ننماید.» روز جمعه و در حاشیه راهپیمایی روز قدس، عده ای با سر دادن شعارهایی به علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی توهین کردند.

اولین جلسه دادگاه «فیلترینگ تلگرام»

ایسنا نوشت: اولین جلسه دادرسی شکایت جمعی از وکلا از مقام قضایی صادرکننده دستور انسداد تلگرام، روز گذشته در شعبه 7 دادسرای کارکنان دولت به مدت 4 ساعت برگزار شد. 16 اردیبهشت جمعی از وکلای دادگستری از بیژن قاسم زاده بازپرس شعبه 2 دادسرای رسانه که دستور فیلتر کردن تلگرام را صادر کرده بود، شکایت کردند.