آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۱
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

اسدزاده رئیس شورای عالی ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان شد

نماینده تام الاختیار وزیر و رئیس شورای عالی ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان کشور با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز طی حکم جدیدی برای محمدرضا اسدزاده، وی را به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و رئیس شورای عالی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور منصوب کرد.اسدزاده پیش از این طی حکمی از سوی وزیر به عنوان دبیر شورا منصوب شده بود.

اجرای ایرج در رفسنجان

حسین خوا جه امیری (ایرج) یکم تیر در خانه خشتی رفسنجان روی صحنه خواهد رفت. در این کنسرت امیر احسان فدایی نیز ایرج را همراهی خواهد کرد. نیما نورمحمدی رهبری ارکستر حسین خواجه امیری را انجام می دهد.

قطعی شدن پخش فوتبال جام جهانی در سینماها

جلسه شورای عالی اکران روز گذشته (22 خردادماه) برای تعیین تکلیف پخش بازی های فوتبال جام جهانی روسیه 2018 در سینماها برگزار شد و طبق این جلسه مقرر شد سه بازی ایران در جام جهانی و سه بازی نهایی جام جهانی در سینماهای سراسر کشور پخش شود. بلیت این بازی ها مبلغ 20 هزار تومان تعیین شده است.

اعلام برنامه شورای عالی بین الملل سینما

شورای عالی بین الملل سینمای ایران سرفصل فعالیت های خود در بخش های مختلف امور سینمایی را به منظور افزایش سهم ایران در بازار جهانی مبادلات محصولات سمعی و بصری به سطح درخور در 22 بند اعلام کرد. با اعلام این برنامه جامع، جشنواره جهانی فیلم فجر زیرمجموعه شورای عالی بین الملل سینما شد.

حضور «آخرین داستان» در یک رویداد معتبر سینمایی

با دعوت ادی گارسیا گرنت، رئیس جایزه آسیا-پاسیفیک انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه کنندگی احسان رسول اف در بخش انیمیشن دوازدهمین دوره این رویداد معتبر سینمایی با 20 اثر دیگر برای به دست آوردن بهترین جایزه انیمیشن سینمایی به رقابت خواهد پرداخت.