آرشیو چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۱
ایران زمین
۱۹

10 هزار شغل جدید در لرستان باتسهیلات مشاغل خانگی

زهره افشار

امسال به یکهزار و 500 نفر در لرستان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می شود. «گودرز امیری» معاون استاندار لرستان در گفت و گو با «ایران» افزود: در طرح پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، لرستان به عنوان یکی از 8 استان پایلوت انتخاب شده است.

به گفته وی سهم لرستان از تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال 96 معادل 5.4 میلیارد تومان بود که به یکهزار و 10 نفر تسهیلات پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در قالب تفاهمنامه ای که در پاییز سال گذشته فیمابین این استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) منعقد شد، مقرر شد به صورت مشارکتی 700 میلیارد تومان در راستای اجرای طرح های اقتصادی، زیربنایی و محرومیت زدایی طی امسال و سال آینده سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به تسهیلات مناطق محروم با مشارکت بنیاد علوی، افزود: از سهم 40 میلیارد تومانی که مطابق تفاهمنامه و با عاملیت یک بانک ابلاغ شده تاکنون 83 طرح با مبلغ 34.4 میلیارد تومان مصوب شده که ازاین تعداد 67 طرح به مبلغ 18.2 میلیارد تومان عقد قرارداد یا پرداخت شده و تعداد 10 طرح نیز امسال با مبلغ 15.7 میلیارد تومان در مناطق روستایی و محروم استان در دست بررسی است. این طرح ها که عمدتا طرح های اشتغالزا هستند تاثیر بسیار مفیدی در اشتغال مناطق کمتر توسعه یافته استان داشته و پیش بینی می شود امسال نیز با اجرای 10 طرح شاهد اشتغال سهم بیشتری از جوانان کارآفرین و جویای کار این مناطق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با دستور استاندار سندی راهبردی به منظور اجرای طرح های اولویت دار استان طی 4سال آینده (افق1400) تهیه شده که اجرای آنها نقش کلیدی در توسعه، بهبود زیرساخت ها و همچنین وضعیت اشتغال استان خواهد داشت. پیش بینی می شود، با اجرای طرح های اقتصادی سند فوق در 4 سال آینده بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود که می تواند زمینه اشتغال 10 هزارنفر را فراهم کند.