آرشیو چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۷
شهرستان ها
۷

به علت بی آبی و کم آبی تولید میوه و سبزی در اصفهان به نصف رسید

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به دلیل بی آبی و کم آبی در اصفهان تولید میوه، صیفی و سبزیجات در اصفهان به نصف رسیده است.

اصفهان - خبرنگار کیهان: ناصر اطرج اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته آبی برای کشاورزی تخصیص نیافت میزان تولیدات صیفی، سبزیجات و میوه در اصفهان به 30 تا 40 درصد رسیده است و به همین میزان اصفهان به واردات میوه، صیفی و سبزیجات به استان های دیگر وابسته شده است.

وی بیان داشت: وابسته شدن اصفهان به دیگر استان ها در حوزه تامین سبزی، صیفی جات و میوه ها باعث افزایش قیمت در این اقلام شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اگر امسال نیز آبی تخصیص نباید به طور قطع سال آینده کشاورزی سختی خواهیم داشت.

وی گفت: در حوزه تامین سیب زمینی و پیاز با وجودی که در اصفهان میزان تولیدات بسیار کاهش یافت و از استان های دیگر وارد کردیم اما شاهد افزایش قیمت نبودیم.

وی ادامه داد: با توجه به تولیدات کم میوه در اصفهان و از سوی دیگر اعتصاب کامیون داران افزایش قیمت چندین برابری میوه های تابستانی مثل گیلاس، زردآلو و گوجه درختی رقم خورد.

اطرج با اشاره به اینکه هلوی اصفهان هنوز به بازار عرضه نیامده است، گفت: ما هر سال روزانه در میدان تره و بار 300 دستگاه کامیون میوه و تره بار خالی می کردیم اما امروز 50 دستگاه رسیده است.

وی گفت: قیمت صیفی جات مثل هندوانه، گمرک و طالبی بسیار افزایش یافته چون در اصفهان میزان تولیدات به شدت کاهش یافته است.