آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۹
جامعه
۱۳
شهری

رییس شورای شهر تهران: ساخت پلاسکو به بنیاد مستضعفان مربوط است نه شهرداری

گروه اجتماعی| محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران دیروز و درحاشیه جلسه شورای شهر تهران در مورد سخنان استاندار مبنی بر کلنگ زنی ساختمان پلاسکو در عید فطر در جمع خبرنگاران گفت: مالک پلاسکو که بنیاد مستضعفان است برای آنکه این ملک را دوباره بسازد خواسته هایی را مطرح کرده که پاسخگویی به آن خواسته ها مشکل است. ضمن اینکه این موضوع کاملا مربوط به بنیاد است و از آنجایی که این ملک متعلق به یک ارگان است این موضوع را از صاحب ملک و نه شهرداری بپرسید.

رییس شورای شهر تهران در مورد سرانجام برگزاری نمایشگاه الکامپ در محل نمایشگاه های بین المللی گفت: قرار نیست که نمایشگاه های پرمخاطب در داخل شهر تهران برگزار شود و من با رییس نمایشگاه بین المللی صحبت کردم و وی اعلام کرد که این نمایشگاه از آنجایی که کاملا تخصصی دیده شده و فقط شرکت های ایرانی هستند به مانند گذشته پرمخاطب نیست.

وی در پاسخ به این سوال که عنوان شده نمایندگان 17 کشور در الکامپ شرکت می کنند به شوخی گفت: اینکه خوب است ما حدود 200 کشور داریم و حالا حضور 17 کشور چیزی نیست و شاید یکی از دستاوردهای تحریم عدم حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه ها باشد که زیاد شلوغ نشود. البته باید صحبت های مدیرعامل نمایشگاه بین المللی را بررسی کنیم و من به مدیرعامل وقت گفتم که عدم برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در داخل شهر به دلیل مشکلاتی که دارد خواسته رییس جمهور، وزیر صنعت و همه نمایندگان مردم است.

وی در مورد سرانجام افتتاح خط 7 گفت: در دوره قالیباف اتفاقی که در خط 7 افتاد، افتتاح زودرس بود و همان موقع نیز در شورای چهارم بحث در این خصوص داغ بود و حتی به مشاجره کشیده شد و طبیعی است مدیریت جدید مسوولیت امنیت خطی که شهروندان را دچار مشکل می کند، نمی پذیرد.

هاشمی با بیان اینکه در بازدیدی که از خط 7 داشتم نشان داد که در زمان مشخص و محدود نمی توان نسبت به ایمن سازی این خط اقدام کرد و به همین دلیل نسبت به ایمن سازی آن اقدام شد، گفت: شهردار تهران نیز صبح دیروز از این خط بازدید کرد و ان شاء الله در تابستان 7-6 کیلومتر از خط 7 که سیگنالینگش تکمیل شده افتتاح می شود.