آرشیو چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۷
فرهنگ: ادبیات و هنر
۸

یک آلبوم تازه و یک کنسرت متفاوت در راه است

صدای سور سراج

آلبوم جدید حسام الدین سراج چند وقتی هست که با همکاری گروه سور آماده شده اما آن طور که این خواننده موسیقی ایرانی به مهر گفته، طبق قوانین جدید شرکت های قدیمی که از سه سال گذشته به قبل، فعالیت داشته اند باید برای ثبت مجدد اقدام کنند و بعد از آن اجازه دریافت مجوز برای انتشار آلبوم را خواهند داشت. شرکت منتشرکننده آلبوم جدید سراج از آن دسته شرکت هایی است که به ثبت مجدد مجوز نیاز دارد و زمانی که به این کار اختصاص پیدا کرده، انتشار آلبوم سراج را به تاخیر انداخته است.

آلبوم جدید این خواننده با اشعاری از مولانا، حافظ، باباطاهر، محمدرضا شفیعی کدکنی، حسین منزوی و هوشنگ ابتهاج در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار خواهد گرفت. این اثر محصول شرکت فنا به مدیریت خود سراج است و گروه «سور» به سرپرستی مجید مولانیا در تولیدش همکاری داشته است.

همکاری با اردشیر کامکار و نوازندگان ترکیه ای برای یک کنسرت از برنامه های دیگری است که حسام الدین سراج خیالش را در ذهن می پروراند اما هنوز زمان دقیق آن را مشخص نکرده است. به هر حال بعید است این کنسرت در تابستان به نتیجه برسد، چون سراج تابستان امسال را با کنسرت «ترانه های زمین» سپری خواهد کرد؛ همان کنسرتی که سال گذشته با همکاری یوردال توکجان نوازنده عود و اردم شمشک نوازنده باقلاما از کشور ترکیه و حضور اردشیر کامکار نوازنده کمانچه و همایون نصیری نوازنده پرکاشن اجرا کرده و با ملودی های عربی، کردی و ترکی دل مخاطبان گسترده ای را به دست آورده بود.

سراج البته چندی پیش در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با همراهی گروه «سور» در تالار وحدت تهران قطعاتی چون «در جستجوی دوست»، «دولت عشق»، «سرود کهن» و «چشم بی خواب» را به اجرا گذاشت و با استقبال مخاطبان روبه رو شد