آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۲
فرهنگی
۲۱

روی خط خبر

معرفی دبیر هفدهمین جشن مدیران تولید سینما

هفدهمین جشن انجمن صنفی مدیران تولید سینما برای نخستین بار با ساختاری جدید در تیر ماه امسال برگزار می شود. بر اساس تصمیم هیات مدیره انجمن صنفی مدیران تولید سینما، علی قائم مقامی از مدیران تولید با تجربه سینما به اتفاق آرا به عنوان دبیر این جشن منصوب شد.

انتقاد بردیا کیارس به هزینه ساخت سرود ملی

بردیا کیارس نوازنده و رهبر ارکستر معتقد است، بهتر بود هزینه ای که صرف ساخت سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه توسط ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران و اجرای منتخب این دو ارکستر در روسیه می شود، صرف بهتر شدن وضعیت ارکسترها می شد. او به ایسنا گفته است: اگر همه چیز درست و سرجای خودش بود، از این حرکت ها کیف می کردیم اما الان مانند این است که با کت و شلوار شیک، پیراهن پاره بپوشیم. کاش به فکر پایه و اساس باشند؛ نه اینکه افتخار کنند که ارکسترها را به اینجا و آنجا بردند.

فروش 5 هزار بلیت برای بازی فوتبال ایران و مراکش

فروش بلیت نمایش بازی ایران و مراکش در رقابت های جام جهانی 2018 در سینماها که از سه شنبه شب (22 خردادماه) آغاز شد تا ظهر روز چهارشنبه به 100 میلیون تومان رسیده است.

معرفی اعضای علمی هشتمین جایزه ادبی پروین

ژاله آموزگار، امیربانو کریمی(امیری فیروزکوهی) راضیه تجار، مریم جلالی و سودابه فضائلی، به عنوان اعضای هیات علمی هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی انتخاب شدند.

واکنش اسکرین دیلی به نمایش «آخرین داستان» در جشنواره انسی

بزرگترین کمپانی مستقل انیمیشن سازی ایران استودیو هورخش اولین انیمیشن بلند خود «آخرین داستان»را در جشنواره بین المللی انسی خارج از بخش مسابقه رونمایی می کند. بنابر اعلام اسکرین دیلی «آخرین داستان» از این جهت قابل توجه است که اولین انیمیشن بلندی است که کاملا با کمک عوامل ایرانی و با هنرمندان ایرانی داخل کشور ایران به تولید رسیده است. همچنین «آخرین داستان» نخستین انیمیشن بلند ایرانی است که در مهم ترین جشنواره انیمیشن دنیا، جشنواره انسی کشور فرانسه، رونمایی می شود.