آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۷۰
جهان
۷

رویداد

درخواست رهبر طالبان برای مذاکره مستقیم با آمریکا

رهبر طالبان بار دیگر درخواست این گروه برای انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا برای پایان جنگ را تکرار کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، هیبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در پیامی به مناسبت عید فطر اعلام کرد: اگر مقامات آمریکایی واقعا معتقد به پایان صلح آمیز درگیری ها در افغانستان هستند، باید به طور مستقیم به میز مذاکره بیایند، زیرا این جنگ اثرات تخریبی برای افغانستان دارد و می توان این مسئله را از طریق صلح حل کرد. همچنین معترضان گرسنه و گرمازده افغان صدها کیلومتر در سراسر این کشور پیمودند تا خواستار پایان جنگ حدودا 17 ساله شوند.

دیدارهای پوتین با رهبران جهان در مسکو

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در آستانه بازی های جام جهانی 2018 در مسکو با برخی از مقامات بلندپایه کشورهای جهان دیدار و گفت وگو می کند. به گزارش ایسنا از وستی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفت: پوتین با روسای جمهوری آذربایجان، روندا، بولیوی، نخست وزیر لبنان و نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد. به گفته او، همچنین چندین دیدار دیگر نیز برای رئیس جمهوری روسیه تنظیم شده که از جمله دیدار با مقامات بلاروس و عربستان سعودی است.

درخواست ائتلاف ملی نیکاراگوئه برای اعتصاب سراسری

بزرگ ترین ائتلاف مدنی نیکاراگوئه خواستار اعتصاب سراسری 24 ساعته علیه «شرایط افراطی» دوران حاکمیت دنیل اورتگا شد. رئیس جمهوری نیکاراگوئه هنوز برای مذاکرات حل بحران که دست کم 148 کشته برجای گذاشته است، تصمیمی ندارد.

سفر کوشنر و گرینبلات به اسرائیل

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که قرار است جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات، نماینده رئیس جمهوری آمریکا در روند صلح خاورمیانه، در سفر به اراضی اشغالی، مصر، عربستان و چند کشور منطقه اوضاع انسانی در نوار غزه و معامله قرن را بررسی کنند.