آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۸
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* 12 هزار تن روغن پالم تاریخ مصرف گذشته در سال96 وارد کشور شده است.به گزارش تسنیم، دستگاه دولتی که متولی واردات این روغن پالم بوده، گزارش غلطی را به نهادهای مسئول درخصوص تاریخ انقضای این روغن ها داده است.طبق اخبار واصله این محموله که بیش از حجم مصرف داخلی هم هست، از گمرک ترخیص شده است.

* به دلیل ورود نقدینگی جدید به بازار سهام شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 2 هزار و 767 واحد به رقم 99 هزار و 146 واحد رسید. همچنین دیروزشاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 857 واحد رشد کرد و به رقم 30 هزار و 735 واحد رسید.

* رئیس هیئت امنای انبوه سازان فاز 8 شهر پردیس گفت: علیرغم ابلاغیه دادستان تهران مبنی بر حضور مسئولان بانک های دولتی در میان انبوه سازان و پاسخگویی به سوالات، مسئولان ارشد بانک مسکن به سوالات انبوه سازان مسکن مهر پاسخ ندادند. وکیل اصغری در گفت وگو با فارس افزود: درخواست ما از بانک مسکن این است که اعتبارات و تسهیلات مسکن مهر را به موقع در اختیار انبوه سازان بگذارد، تا انبوه سازان هم سریعتر پروژه ها را به اتمام برسانند و هم از طلبکار شدن بیش از حد جلوگیری شود.

* رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر اظهار کرد: در چند روز گذشته، قیمت سکه روند افزایشی داشته است که شاید بتوان آن را به دوعامل نوسانات قیمت ارز و افزایش تقاضایی که در بازار وجود دارد، نسبت داد.

* رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اعلام کرد: در پی ممنوع شدن صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت گوشت گوسفند طی روزهای گذشته 5000 تومان کاهش یافت و این ارزانی استمرار خواهد داشت.