آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۲
اقتصادی
۶

واردات نفت هند از ایران به بیشترین میزان رسید

واردات نفت هند از ایران در ماه مه سال جاری (اردیبهشت - خرداد) به 705 هزار بشکه در روز افزایش یافت که این میزان بالاترین میزان از سال 2016 تاکنون بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «اکونومیک تایمز»، بر اساس داده های سازمان کشتیرانی هند، واردات نفت هند از ایران در ماه مه در مقایسه با ماه قبل از آن 10.2 درصد افزایش داشته که این میزان درمقایسه با سال گذشته 45 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس گزارش رسانه های ایران، صادرات نفت ایران به جهان در ماه مه به 2.7 میلیون بشکه نفت خام در روز رسید که این مقدار بیشترین سطح صادرات نفت تهران از زمان لغو تحریم های بین المللی در سال 2016 است.

میانگین تولید نفت ایران به 3.8 میلیون بشکه در روز رسید

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) اعلام کرد: میانگین تولید نفت ایران در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) با 5600 بشکه در روز افزایش نسبت به ماه پیش از آن به سه میلیون و 829 هزار بشکه در روز رسید. به گزارش ایرنا، این سازمان گزارش ماه ژوئن خود را بر اساس اعلام منابع ثانوی استخراج کرده است. اوپک، میزان تولید این سازمان را در ماه مه 31میلیون و 869 هزار بشکه در روز اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن 35 هزار و 400 بشکه در روز افزایش دارد؛ بر این اساس، تولید اوپک همچنان در چارچوب توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که سقف 32.5 میلیون بشکه در روز را برای این سازمان تعیین می کند، قرار دارد.