آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۹۲۳۸
سیاسی
۳

قالیباف در دیدار سفیر آلمان در تهران: آلمان دنباله رو سیاست های آمریکا نباشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر آلمان در تهران، خواستار مشارکت سازنده اروپا در ایران و عدم همراهی با دولت بدعهد آمریکا شد.

محمدباقر قالیباف عصر دیروز با میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. در این دیدار، قالیباف با اشاره به اینکه در ذهن مردم ایران، جایگاه صنعت و تجارت آلمان، برجسته و قابل ملاحظه است گفت: این سابقه قابل اعتنا و سازنده از آلمان در افکار عمومی ایرانیان، این انتظار را ایجاد کرده است که آلمان دنباله رو سیاست های آمریکا علیه ملت ما نباشد و اتحادیه اروپا سیاست های مستقل خود را در سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی با ایران دنبال کند.

وی به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: آقای ترامپ در موضوعات مختلف، بی اعتباری خود و تعهدات آمریکا را به جهان نشان داد که موضوع پیمان حفاظت از محیط زیست، خروج از برجام و پس گرفتن امضای آمریکا از بیانیه گروه جی7 نمونه های آن است. چنین دولتی به راحتی توافقات و تعهدات بین المللی را با بهانه و بی بهانه، نقض و

بی اعتبار می کند.

قالیباف گفت: سیاست ایران در مواجهه با تحقیر توافقات بین المللی از جانب آمریکا، اخذ تضمین های لازم از دیگر طرف های حاضر در توافق برجام است و بر اساس منافع ملی خود، از سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی دیگر کشورها و گسترش مبادلات تجاری استقبال می کنیم.

میشائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان در تهران با اشاره به سفرهای خود به مناطق مختلف کشور گفت: من به اغلب استان های ایران سفر کرده ام، ایران برای اروپایی ها ناشناخته است و نیاز است که ایران به مردم اروپا شناسانده شود.

وی خطاب به دکتر قالیباف گفت: در طول ماموریت دیپلماتیک خود در تهران، مطالب زیادی از دوران مدیریت شهری شما شنیده ام و اخبار آن را دنبال کرده ام. آلمان تمایل دارد در توسعه اقتصادی ایران، مشارکت داشته باشد و نقش محوری نهاد تصمیم ساز مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ارتقای روابط دو کشور، مفید ارزیابی می کنیم.