آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۸
ورزش
۱۷

حضور بیش از 15 هزار ایرانی در روسیه

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم به روسیه؛ جام جهانی برای ایرانی ها از روز جمعه آغاز می شود و تیم ملی ایران در اولین مسابقه خود در ورزشگاه سنت پترزبورگ به مصاف مراکش می شود. این مسابقه حساسیت زیادی دارد و بازیکنان آن را فینال جام جهانی می دانند. استقبال طرفداران هم تا این لحظه خوب بوده است. هر جای شهر که بروید ایرانی ها را می بینید.

تعداد آنها کم هم نیست. خیلی از هواداران مصاف های طولانی را آمده اند. طرفداران ایرانی در هر شرایطی کنار تیم ملی هستند و این مساله عجیب نیست. مثلا همین 4 سال قبل با وجود مسافت بسیار دور برزیل، ایرانی های زیادی به این کشور رفتند و طبق برآوردی که فدراسیون داشت حدود 10 هزار نفر در این کشور در حمایت از تیم ملی حضور داشتند. به همین دلیل از نظر مسئولان فدراسیون هنوز ایرانی های زیادی به روسیه نرفته اند. یکی از آنها در این باره به خبرنگار ما در روسیه گفت: «تا جایی که سفارتخانه به ما اعلام کرده 15 هزار ایرانی در روسیه هستند که از تیم ملی حمایت کنند. البته تا روز مسابقه تعدادشان بیشتر می شود. این آمار کامل نیست چراکه خیلی از ایرانی ها از نقاط مختلف دنیا هم آمده اند و واقعا ما در جریان نیستیم. تصورم این است که بالای 20 هزار تماشاگر در روسیه خواهیم داشت.» حضور 20 هزار تماشاگر در بازی ها کم نیست. از سویی به خاطر نزدیکی روس ها و ایرانی ها، تیم ملی امیدوار است مورد حمایت آنها هم قرار بگیرد.

سرگردانی ایرانی ها برای بلیت

شماری از هواداران تیم ملی فوتبال که از ایران به روسیه سفر کرده اند برای دریافت بلیت های مسابقات دچار مشکلات زیادی شده اند. این تعداد فن آی دی مسابقات را هم از طریق فیفا دریافت کرده اند و حتی این کارت ها در داخل ایران به آدرس آنها ارسال شده است اما اکنون آنها در روسیه برای دریافت بلیت مسابقات دچار مشکلات عدیده ای هستند. به برخی از آنها اعلام شده بود که در مسکو بلیت سه مسابقه به شما تحویل خواهد شد اما این اتفاق رخ نداده است. برخی از هواداران تیم ملی ایران در میدان سرخ مسکو در جستجوی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال بودند تا شاید آنها بتوانند مشکل این نفرات را حل کنند.