آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۸
ورزش
۱۷

طعنه کی روش به برند آمریکایی نایک

شما ایرانی ها را تحریم می کنید؟

ماجرای نایک و تیم ملی ایران هنوز تمام نشده است و ظاهرا این قصه سر درازی دارد. کارلوس کی روش شاکی است که چرا فیفا به این مساله ورود نکرده است. بعد از لغو یک طرفه قرارداد سامان قدوس با کمپانی نایک، اینطور برداشت شد که آنها تصمیم گرفته اند کل بازیکنان ایران را تحریم کنند.

دیروز وقتی با یکی از بازیکنان تیم ملی در این باره صحبت می کردیم گفت: «نه بحث تحریم نیست. ما مشکلی برای پوشیدن اقلام نایک نداریم. آنها فقط قرارداد سامان قدوس را یکطرفه فسخ کرده اند. وگرنه مشکلی ندارند با این که ما نایک بپوشیم یا نپوشیم.»

کی روش معتقد است رفتاری که نایک داشته، بی احترامی به بازیکنان ایران است.

او همواره روی مساله احترام به بازیکنان و تیم ملی حساسیت زیادی دارد و زمانی که احساس کند بی احترامی صورت گرفته، داغ می کند. شکایت از نایک هم به همین دلیل بود. البته دیروز یکی از مسئولان تیم ملی در این باره به خبرنگار ما گفت: «فکر نمی کنم شکایت از نایک در فیفا به جایی برسد چراکه این مساله اصلا مربوط به فیفا نیست. آنها به عنوان یک برند این تصمیم را گرفته اند. ولی ما نامه زدیم تا دیگر این اتفاق ها در آینده نیفتد. وگرنه می دانیم فیفا اقدامی در این زمینه نمی کند.»

بازیکنان تیم ملی درروزهای اخیر مثل گذشته نایک به پا می کنند و در جام جهانی هم با استوک هایی که دارند به میدان می روند.

تعدادی از بازیکنان ایران به نایک سفارش استوک داده بودند ولی این استوک ها به دستشان نرسیده است و ظاهرا نایک آنها را به بازیکنان نخواهد داد. نکته اینجاست که بازیکنان به طور قطع در بازی ها نایک به پا می کنند ولی احتمالا بعد از جام جهانی کم کم استوک های جدید به پا می کنند و احتمالا بیشتر آنها به سمت آدیداس می روند. کی روش سرمربی ایران معتقد است رفتار نایکی مغرورانه است چراکه ایرانی ها با وجود این اتفاقات همچنان این برند مطرح را خریداری می کنند. او معتقد است این برند ورزشی نباید وارد بازی های سیاسی می شد. کارلوس با خنده در این باره گفت: «شما ایرانی ها را تحریم می کنید؟ نگاه کنید، من خودم نایک پوشم!» البته کارلوس معمولا آدیداس به پا می کند ولی استوکی سفید دارد که برای کمپانی نایک است و گاهی به پا می کند.