آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۸
تجسمی
۱۰

نقش تازه ادی مورفی

بازیگر سینما در نقش بازیگر سینما

ادی مورفی بازیگر سیاهپوست سینما، در فیلم تازه اش در نقش یک بازیگر سینما بازی خواهد کرد. این فیلم با نام «دالمیت» جلوی دوربین می رود و قرار است یک مجموعه فیلم دنباله دار باشد. در هر قسمت فیلم، داستان زندگی یک بازیگر و هنرمند تعریف می شود.

در هر قسمت از این مجموعه فیلم، یک بازیگر مستقل در نقش کاراکتر اصلی ظاهر خواهد شد. در اولین قسمت این مجموعه فیلم، مورفی در قالب کاراکتر رودی ری مور بازی می کند. شبکه تلویزیونی نتفلیکس تهیه کننده این پروژه بلندپروازانه است و تصمیم دارد وظیفه کارگردانی هر قسمت آن را به دست یک فیلمساز بسپارد. برای کارگردانی قسمت اول فیلم، کریگ برور فیلمساز مستقل و غیر متعارف سینما انتخاب شده است.رودی ریمور در دهه 70 میلادی کارش را به عنوان یک کمدین تک نفره آغاز کرد. او تحت تاثیر کمدین هایی همچون ریچارد پرایر و رد فاکس بود و نتوانست شهرتی همپای آنان کسب کند. اما مور بزودی موفق شد با سبک خاصی که خلق کرده بود، تماشاگران و طرفدارانی برای خودش پیدا کند.

همین موفقیت راه را برای ادامه فعالیت های او در دنیای سینما باز کرد. در سال 1975 او فیلم «دالمیت» را تهیه و بازی کرد، که موفقیت زیادی برایش به همراه داشت. در داستان این کمدی اکشن بزن و بکوب، مور نقش مالک باشگاهی هنری را بازی کرد، که در کنار فعالیت های هنری رمز و رازهای مربوط به ورزش کونگ فو را نیز می دانست! استقبال تماشاگران از داستان عجیب و غریب این فیلم، باعث شد تا مور سه قسمت بعدی آن را نیز تهیه و بازی کند.

برای ادی مورفی بازی در نقش کاراکتر مور، حکم یک بازگشت موفقیت آمیز به دنیای سینما و بازیگری را دارد. او که دو دهه قبل یکی از مطرح ترین بازیگران ژانر کمدی بود، در سال های اخیر کم کار شده و فیلم موفقی روی پرده سینماها نداشته است. مورفی به این نکته اشاره می کند که رودی ری مور از جمله بازیگران مستعد و بزرگ دنیای سینماست.