آرشیو دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۴
فن آوری
۸
تاپ اپ

هوشمندانه دخل و خرج خانه را مدیریت کنید

ماهرخ چنگیز

اگر به عنوان مدیر خانه، کار دخل و خرج زندگی به عهده شما باشد حتما می دانید که حساب و کتاب در این زمینه چقدر سخت و گاهی خارج از کنترل می شود. باید مدیریت قوی و البته هوشمندانه ای داشته باشید تا بتوانید از یک ماه به ماه دیگر درست خرج کنید تا در طول ماه به مشکل برخورد نکنید. تا همین چند سال پیش اکثر افرادی که کار حساب و کتاب خانه بر دوششان بود، یا از یک دفترچه ساده برای یادداشت خرج های روزانه استفاده می کردند یا تقویم. اما حالا به کمک گوشی های هوشمند و البته اپلیکیشن های کاربردی کار حساب و کتاب در این خصوص ساده تر از گذشته صورت می گیرد. برای مدیریت دخل و خرج خانه برنامه های مختلفی وجود دارد که اکثر آنها نیز خارجی هستند، اما در این خصوص برنامه های فارسی با کاربردهای ویژه نیز وجود دارند. برای نمونه «خانه ما» یکی از این برنامه هاست. این اپلیکیشن یک برنامه حسابداری شخصی است که به شما کمک می کند کنترل بهتری بر درآمدها و هزینه های زندگی تان داشته باشید.

با این برنامه می توانید تمام هزینه ها و درآمدهای خانه و زندگی تان را ثبت و دسته بندی کنید. در نهایت نیز از گزارش های متنوع آن برای تصمیم گیری و برنامه ریزی بهتر دخل و خرج خود استفاده کنید.

این برنامه گزارش های آماری و نموداری را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه یا در بازه زمانی دلخواه مطابق با تقویم شمسی در اختیار شما می گذارد. این اپلیکیشن برای هزینه ها یک دسته بندی مشخص در نظر گرفته است. این دسته بندی شامل اتومبیل، اجاره، خرید، خوراک و... است.

با این دسته بندی شما براحتی هر هزینه ای را که برای تعمیر یا بنزین خودرو، اجاره خانه، خرید مواد غذایی و... مصرف کرده اید می توانید برای مدیریت بهتر در این قسمت وارد کنید. یکی دیگر از بخش های این برنامه درآمد است، در این قسمت هر پولی را که به عنوان درآمد به دست می آورید وارد کنید.

این پول می تواند حقوق شما، دستمزد انجام کار، پاداش، یارانه یا سود پس انداز بانکی شما باشد.

از سوی دیگر به کمک این برنامه می توانید برای هزینه های مختلف بودجه تعیین کنید و در تب بودجه آنها را مدیریت کنید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.