آرشیو دو‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۰
رسانه
۳
یادداشت

سال درخشش چهره های جدید

صبا داریان

رمضان امسال هم گذشت و به پایان رسید.

شاید این طور می شود گفت که ماه رمضان امسال رسانه ملی، سالی متفاوت از دیگر سال ها به شمار می آمد. سالی که تلویزیون از قواعد کلاسیک و همیشگی برنامه سازی اش در این ماه تا اندازه ای دور شد و کوشید فضاهای تازه تری را برای برنامه سازی در پیش گیرد.

در بخش تولیدی و زنده، برنامه های مختلفی متناسب با این ایام و با رویکردی معرفتی روی آنتن رفتند و از زمان سحر تا افطار مخاطبان و حتی شب های رمضانشان را پر کردند.

با این حال شکی نیست که مجموعه های تلویزیونی سیما همیشه با اقبالی دوچندان نسبت به برنامه ها روبه رو هستند و مخاطبان بیشتری را هم به خود جلب می کنند. پخش در ماه مبارک رمضان و توجه بیشتر مخاطبان در این ماه به رسانه ملی، به کمک بهتر دیده شدن مجموعه ها می آید و چنانچه این مجموعه ها از کیفیت مناسب برخوردار باشند، خیلی زود در حافظه جمعی مردم ثبت می شوند و تا سال های سال در یادشان باقی می مانند. سریال های ماندگاری که طی سال های قبل در این ماه پخش شدند، پرشمارند.

تلویزیون امسال با سه سریال مناسبتی «رهایم نکن»، «بچه مهندس» و «سر دلبران» که به ترتیب از شبکه های سه، دو و یک سیما روی آنتن رفتند، همراه لحظات بعد از افطار مخاطبان بود.

سریال هایی که هر سه کارگردانانی شاخص و کاربلد داشتند، از حضور چهره های گوناگون عرصه بازیگری بهره جسته بودند و موضوعاتشان هم متفاوت از هم بود.

در این میان بچه مهندس به لحاظی سریالی ویژه تر محسوب می شد.

سال ها بود که سریال های رمضانی عموما موضوعاتی خانوادگی و اجتماعی، با درون مایه های قهر و اختلاف و درگیری میان شخصیت ها که نهایتا منجر به آشتی می شد را روانه آنتن می کردند.

امسال در نبود سریال های طنز، بچه مهندس به عنوان مجموعه ای متفاوت تقدیم مخاطبان شد.

مجموعه ای که قهرمانانی از جنس کودکان داشت و ماجراهای شیرین و شیطنت هایشان، کام لحظات بعد از افطار روزه داران را خوش می کرد. حتی بازی این بازیگران خردسال هم در مقایسه با دیگر بازیگران رمضانی امسال، نمره قبولی گرفت و نوید استعدادهایی جدید را داد.