آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۳
خبر
۶

خبر

بررسی استقلال بانک مرکزی در انجمن اقتصاددانان

فردا در سخنرانی ماهانه انجمن اقتصاددانان ایران، به موضوع «استقلال بانک مرکزی و استقلال در تعیین سیاست پولی» پرداخته می شود. سخنرانی ماهانه خرداد ماه ازسوی دکتر علی رشیدی و دکتر بهروز هادی زنوز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند روز چهارشنبه در ساعت 14 در این نشست حضور پیدا کنند.

1200 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 1200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی توسط موسسات عامل خبر داد و گفت: مشکل وثیقه متقاضیان وام اشتغال روستایی از طریق صندوق های ضمانت برطرف خواهد شد.

به گزارش«ایسنا» عیسی منصوری در نشست گفت وگو محور اشتغال روستایی که در وزارت کار برگزار شد، گفت: آنچه که دغدغه دولت و قانون گذار بود، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بود که در این راستا تلاش کردیم تا اولا دسترسی به منابع و تسهیلات بانکی را برای متقاضیان آسان کرده و دوم به توسعه اشتغال که لزوما از طریق دریافت وام حاصل نمی شود، کمک کنیم. وی ادامه داد: برای آنکه ساختار کشور آمادگی بیشتری برای توزیع منابع داشته باشد، سرعت عمل در توزیع منابع بیشتر شده و با وجود تعطیلات متعدد در طول سال، تاکنون 1200 میلیارد تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی به عنوان موسسات عامل پرداخت شده است. وی گفت: معادل 6200 میلیارد تومان نیز در کمیته های فنی تصویب و به موسسات عامل ارسال شده و تعداد قابل توجهی طرح به دستگاه های اجرایی توسط متقاضیان ارائه شده که از این میزان 21 هزار طرح به کمیته های فنی ارسال شده است.