آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۴
بانک و بیمه
۱۳

خبر بنگاه ها

پاسخ بانک صادرات به هفت پرسش سازمان بورس

گروه بنگاه ها: بانک صادرات به پرسش های سازمان بورس درباره صورت های مالی میان دوره ای حسابرسی شده 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 پاسخ داد.

به گزارش «ایبنا» سازمان بورس در نامه ای خطاب به مدیرعامل بانک صادرات تاکید کرده بود که درباره صورت های مالی میان دوره ای حسابرسی شده 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 شفاف سازی کند. بر همین اساس حجت اله صیدی در نامه ای خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره ذخیره مطالبات مشکوک الوصول تاکید کرد با توجه به اینکه عملیات طبقه بندی غیرجاری و برآورد ذخیره لازم مطابق با بخشنامه بانک مرکزی صورت می پذیرد، با رعایت مفاد بخش نامه های مذکور و بر اساس بند 5 گزارش حسابرس نسبت به احتساب مبلغ 8 هزار و 500 میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در دفاتر بانک اقدام شده است.همچنین این بانک درباره مطالباتش از دولت این گونه توضیح داد: با توجه به مصوبه 23 مرداد ماه سال 96 هیات وزیران ابلاغی وزیر اقتصاد، وجه التزام مربوط به مطالبات از دولت براساس نرخ عقود مبادله ای شناسایی شده و همچنین به منظور اتخاذ رویه یکسان، موضوع چگونگی و نحوه شناسایی وجه التزام مذکور در شورای هماهنگی بانک ها نیز مطرح شده است.

ارائه ارز مسافرتی از سوی بانک تجارت در فرودگاه اصفهان

گروه بنگاه ها: به منظور تسهیل مسافرت های خارجی هموطنان، بانک تجارت در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز نسبت به پرداخت ارز مسافرتی به متقاضیان اقدام می کند. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، رضا کیا مدیر شعب این بانک در استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: متقاضیان و مسافران کشورهای خارجی می توانند با مراجعه به شعب منتخب این بانک و ارائه گذرنامه معتبر، کارت ملی، بلیت پرواز و ویزای کشور مقصد اقدامات لازم برای دریافت ارز مسافرتی را انجام داده و با دریافت رسید و تحویل آن به باجه مستقر در فرودگاه اصفهان ارز خود را دریافت کنند. وی افزود: بانک تجارت همانند سنوات گذشته به عنوان بانک عامل در پرداخت ارز دانشجویی به شمار می رود. این بانک همچنین به بیمارانی که روند درمان آنها در داخل کشور میسر نبوده و باید برای مداوا به خارج از کشور اعزام شوند نیز ارز پرداخت می کند.