آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۱۵
سیاست
۳
گزارش

رییس دفتر رییس جمهور از تغییر ساختار دولت خبر داد

تغییر چهره کابینه یا تزریق نیروی جدید به دولت؟

کابینه تغییر می کند. تغییرات در انتظار هیات دولت اما آن چیزی نیست که بسیاری از منتقدان بر آن اصرار داشته و دارند. حرف و حدیث های حاشیه جلسه هیات دولت نشان می دهد که قرار نیست وزیری برود و سیاستمداری دیگر بر کرسی وزارتخانه ای تکیه زند. همه تغییراتی که خبر آن دیروز در حیاط پاستور رسانه ای شد در راستای لایحه اصلاح ساختار دولت است. با وجود این حالا که قرار است دولت در صورت تصویب این لایحه بار دیگر جلسات متمادی و رایزنی ها و رفت و آمدها به مجلس را برای معرفی وزرای جدید آغاز کند چرا از همین فرصت برای تغییرات اساسی در کابینه استفاده نکند؟

کابینه ای که انتقاد به برخی وزرایش از محافل سیاسی و رسانه ای به ریاست جمهوری رسید و حتی ناامیدی برخی از وزرا باعث شد شخص رییس جمهوری هم لب به انتقاد از کابینه بگشاید. انتقادات رییس جمهوری اما با واکنش هایی مواجه شد. برخی معتقد بودند که روحانی که خود مسوول تشکیل کابینه است چرا دست به عزل و نصب های جدید نمی زند و تنها به نقد همکارانش در دولت اکتفا کرده است؟

سخنان دیروز محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت گمانه ها برای تغییراتی جدی تر و وسیع تر را دامن زد. رییس دفتر رییس جمهوری گفت «طرح اصلاح ساختار دولت هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. و با تشکیل وزارتخانه های صنعت، بازرگانی، راه، مسکن و نیز فعالیت دوباره سازمان ملی جوانان چهره های جدیدی را در کابینه دولت خواهیم داشت.»واعظی همچنین با یادآوری قول رییس جمهوری به جوانان گفت قرار است دولت برنامه های خاصی برای جوانان داشته باشد. از همین روی سازمان جوانان از وزارت ورزش خارج می شود. از سویی برای حل مشکل اشتغال و بازآفرینی بافت های فرسوده به یک وزارت مسکن نیازمندیم که بر این مسائل تمرکز کند بنابراین در تلاشیم تا وزارت مسکن را تشکیل دهیم. با توجه به اینکه وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و کشاورزی تقسیم شده است، باید وزارت بازرگانی تشکیل شود. به دلیل کمبود یا عدم نظارت یا قیمت گذاری نامناسب در قیمت ها مشکل وجود دارد که به وزارت بازرگانی برای نظارت در این زمینه نیازمندیم.