آرشیو پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۱۵
صفحه آخر
۱۶
دروازه سرخ

ایرانی ها به قازان رسیده اند

سهیل سراییان

اینجا قازان است. ایرانی ها کم کم می رسند. با هر کسی که صحبت می کنی به برد ایران امیدوار است. اینجا همه آمده ایم تا ببریم. قازان شهر بزرگی به نسبت مسکو و سنت پترزبورگ نیست اما تاریخی و نزدیک به فرهنگ شرقی است.

با اینکه بازی ساعت 9 شب است اما ایرانی ها وقتی می رسند به سرعت به سمت ورزشگاه می روند. از روز شروع بازی ها تا امروز این بوق ها و شیپورهای ایرانی در فرهنگ ملت های دیگر هم جا افتاده است و همین طور در خیابان ها به سبک ایرانی شیپور می زنند. امروز هوای قازان خوب است. اوایل صبح باران ملایمی آمد. جام جهانی تا الان برای تیم های بزرگ خوب نبوده و نشان داده که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. متاسفانه به این دلیل که ایرانی ها همیشه همه جا تاخیر دارند اینجا هم قطارها و هواپیماها را از دست می دهند و با مشکلات جدی مواجه شده اند. در روسیه قطارها و هواپیماها بدون تاخیر حرکت می کنند و در این شلوغی جام جهانی باید بیشتر دقیق باشیم. بلیت هواپیمای صد دلاری سنت پترزبورگ به قازان به 700 دلار رسیده است. تازه اگر چیزی مانده باشد.

حالا به لحظات قبل از بازی نزدیک می شویم. همیشه قبل از بازی های ایران استرس دارم اما حالا در جام جهانی استرسی را دارم که شب امتحان ریاضی داشتم.

ایرانی ها و طرفداران چند ملیتی اسپانیا دور ورزشگاه جمع شده اند و از دقایقی دیگر درهای ورزشگاه باز می شوند. پرچم های ایران را همه جا می توان دید. اکثر ایرانی ها پیش بینی می کنند که یک هیچ می توانیم اسپانیا را شکست دهیم. امسال نوبت ایران است که شگفتی جام جهانی باشد. امیدوارم فردا صبح با لبخند و شادمانی این یادداشت را بخوانید.