آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۷۵
سیاست
۱۵

امروز، انتخابات انجمن پیش کسوتان مطبوعات

بهروز بهزادی

امروز، ساعت پنج بعدازظهر انجمن پیش کسوتان مطبوعات با انتخاب نخستین هیئت مدیره، رسما پا به عرصه فعالیت می گذارد.

گفتنی است نخستین تلاش برای تشکیل این انجمن، به سه سال پیش بازمی گردد که شماری از دوستان به عنوان هیئت موسس، اساسنامه ای تنظیم کردند و خواستار صدور مجوز قانونی از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند. این مجوز زمستان سال گذشته صادر شد و پس از یک دوره تقریبا شش ماهه که برای اطلاع رسانی به همکاران صرف شد، اینک هیئت موسس انجمن این آمادگی را یافته است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد، انجمن را به هیئت مدیره ای بسپارد که منتخب اکثریت همکاران باشد.

گرچه در شش ماه گذشته، هیئت موسس حدود 150 نفر از واجدان شرایط عضویت را شناسایی کرده است و پیش بینی می شود شماری از آنان در انتخابات امروز شرکت کنند، ولی هیئت موسس تمایل دارد انتخابات با شمار زیادی از پیش کسوتان برگزار شود. به همین دلیل کسانی که تاکنون از تشکیل چنین انجمنی باخبر نشده اند، امروز قبل از انتخابات با در دست داشتن مدارک خود مبنی بر پیش کسوت بودن (خبرنگار، نویسنده، عکاس خبری و گرافیست با 30 سال سابقه و بیش از 50 سال سن) می توانند خود را به هیئت منتخب شورای موسس معرفی کنند و در صورت تاییدشدن، برگ رای دریافت کنند.

لازم به یادآوری است انجمن پیش کسوتان مطبوعات به هیچ وجه انجمنی صنفی نیست، بلکه علمی و خدماتی است که برای انتقال تجربیات حرفه ای به نسل های جدید ژورنالیست و حمایت از همکارانی که مشکلاتی در زمان بازنشستگی و فراغت از کار دارند، تشکیل می شود. امیدوارم همکاران پیش کسوت نه تنها خود از انتخابات استقبال کنند، بلکه سایر پیش کسوتانی را که می شناسند نیز به شرکت در انتخابات امروز فرابخوانند.