آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۷۵
روزنامه فردا
۱۶
عددها

8 هزار میلیارد ناقابل

گاهی از کنار عددهایی که در اخبار می آید؛ خیلی راحت عبور می کنیم بدون آنکه ابعاد فاجعه ای را که به دنبال دارد تحلیل کنیم.

8 هزار میلیارد: عباس عبدی، تحلیلگر، در اعتماد درباره هشت هزار میلیاردی که قرار است بانک مرکزی به برخی افرادی که سپرده های خود را از دست داده اند نوشته است. در چند روز گذشته تصویب شده تا بانک مرکزی با صاحبان سپرده و آسیب دیدگان موسسات مالی بالای 200 میلیون تومان تا یک میلیارد تسویه کند و هشت هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است. پرداخت قبلی به صاحبان زیر 200 میلیون تومان و حدود 14 هزار میلیارد تومان بود. این رقم هشت هزار میلیارد خیلی رقم آشنایی است. در آذر 96 به نقل از دادستان اعلام شد که بانک سرمایه در آبان ماه سال 1395 فهرست 31نفره از بدهکاران خود را به دادستانی تهران اعلام کرد که مجموع بدهی آنان هشت هزار میلیارد تومان بود.

110 میلیارد: نماینده مردم محلات با اشاره به اینکه درحال حاضر هم دلار چهار هزارو 200 تومانی را به عده ای خاص می دهند، افشا کرد که این افراد با دلار چهار هزارو 200 تومانی اجناسی را وارد می کنند و با دلار هشت هزارتومانی در بازار می فروشند که یک رانت 110 هزار میلیارد تومانی از این طریق ایجاد شده است و ده ها بابک زنجانی از این راه به وجود آمده اند./ باشگاه خبرنگاران جوان 35 هزار: روزنامه گاردین در روز پناه جویان نام حدود 35 هزار مهاجر را منتشر کرده که در راه رسیدن به اروپا برای یک زندگی امن تر در اقیانوس ها غرق شده اند. نام ده ها ایرانی هم در میان این فهرست هست؛ ایرانی هایی که بعد از شنیدن جواب منفی خودکشی کرده اند.