آرشیو شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۶
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

تقابل سیاست و سیاست گذاری اقتصادی در تجارت فردا

داستان تقابل «سیاست» و «سیاست گذاری اقتصادی» دستمایه موضوعی شده که هفته نامه «تجارت فردا» در شماره اخیرش به آن پرداخته است.

تجارت فردا در یک فلاش بک، به دهه 40 و50 برگشته است. آنجا که سیاستمداران، دستاوردهای یک دهه تلاش تکنوکرات ها را بر باد دادند. این مجله نوشته است: تحولات اقتصادی دهه 40 بدون شک حاصل سیاست گذاری اقتصادی بود که با محوریت علینقی عالیخانی به بار نشست. بنیان گذار سیاست گذاری اقتصادی ایران اکنون در بستر بیماری است. به این بهانه میراث تکنوکرات های دهه 40 را بازخوانی کرده ایم. در بخش سه تیتر-سه پرسش هم یک اتفاق جالب افتاده و آن اینکه تجارت فردا شیوه مدیریت در حوزه اجتماعی و اقتصادی را دستمایه پرسش ها و تولید محتوایش قرار داده و هر سه عنوان تیتر-پرسش را به این پرسش واحد از سه بخش اختصاص داده است: «عصر عسرت؛ در تنگنا بنگاه را چگونه باید اداره کرد؟»، «احیای امید: در تنگنا جامعه را چگونه باید اداره کرد؟» و «شیوه چرخش؛ در تنگنا اقتصاد را چگونه باید اداره کرد؟» هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. این هفته نامه 132 صفحه ای 12 هزار تومان قیمت دارد.

انتشار رمان جدید احمد پوری با موضوع سرطان

رمان جدید احمد پوری نویسنده و مترجم سرشناس با عنوان «فقط ده ساعت» منتشر شد.

داستان این رمان درباره جوانی است که به سرطان مبتلا شده است. ابتلای جوان به بیماری لاعلاج موجب درگیرشدن نزدیکانش با این موضوع می شود. بخشی از روایت داستان توسط یکی از همین نزدیکان انجام می شود و بخش دیگری از داستان مطالب دفترچه خاطرات جوان مبتلا به سرطان است. در قسمتی از این رمان می خوانیم: «مادرش شب ها می آید و با او می ماند و من هم حداقل دوبار در روز به او سر می زنم و با ماشین می برمش بیرون. امروز گفت خواب مفصلی دیده. گفتم ده صبح می روم پیشش و بعدازظهر از همان جا می روم مطب. پیش از رفتن، تلفنی به دکترش زدم و آخرین وضعیت حامد را پرسیدم. صدایش ناراحت و غمگین بود و حرف تازه ای نداشت.» رمان «فقط ده ساعت» در 227 صفحه و به قیمت 22 هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.