آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
اخبار کشور
۲

امیرآبادی: دولت برای حل مشکلات تیم منسجم اقتصادی تشکیل دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس مشکل اساسی اقتصاد را بی اعتنایی مسئولان اجرایی به توانمندی داخلی دانست و خواستار تشکیل تیم اقتصادی منسجم از سوی دولت برای حل معضلات و مشکلات شد.

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره دلایل قاطعیت نداشتن مسئولان در زمینه مسائل اقتصادی گفت: مشکل اساسی در مسئله اقتصاد این است که عزیزانی که در دولت حضور دارند به ظرفیت و توانمندی های داخل توجه نمی کنند؛ آنها بیشتر به دنبال این هستند که مشکلات را از خارج مرزها حل کنند، حال با توجه به اینکه غربی ها هم به تعهدات خود عمل نمی کنند، اینها دچار سرخوردگی می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع برخورد دولت با مسائل اقتصادی در بیان راهکارهای مورد نظر خود اینگونه گفت: نخست دولت باید یک تیم منسجم اقتصادی را به میدان آورد، دوم توانمندی کشور را بیشتر در نظر بگیرد و از همه ظرفیت ها و توانمندی آن استفاده کند، این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنند.

امیرآبادی به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نماز عید فطر خود فرمودند اشاره کرد و گفت: منظور رهبر انقلاب از کم کردن سفرهای خارجی یک اعلام عمومی بود اما ما مسئولان و دولتمردان باید این موارد را بیشتر رعایت کنیم. وی ادامه داد: سفر یک وزیر یا نماینده مجلس به خارج از کشور در صورتی قابل قبول است که آورده ای برای ملت داشته باشد، مثلا در این موقعیت که بازی های جام جهانی است، رفتن در این بازی ها و دیدن بازی فوتبال چه دستاوردی برای ملت ایران دارد؟ اینها برای کشور و بیت المال هزینه دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رسا تصریح کرد: مردم باید به کار مسئولان خود نظارت کنند و اجازه ندهند که در ادارات و قوای مختلف چنین اتفاقاتی بیفتد و نمایندگان مجلس می توانند به عنوان نمایندگان مردم اعلام نظر کرده و با این مسائل مخالفت کنند.