آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
اخبار کشور
۳

پیکر مطهر شهید مدافع حریم اهل بیت (ع) سردار دایی پور امروز تشییع می شود

مراسم تشییع پیکر مطهر رزمنده دلاور 8 سال دفاع مقدس و مدافع حریم اهل بیت(ع)، سردار شهید حاج شاهرخ دایی پور امروز دوشنبه از ساعت 9 صبح از مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک شهید محلاتی تهران به طرف گلزار شهدای امام زاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار می شود.

این شهید والامقام جسارت به حرم حضرت زینب(س) توسط عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را بر نتافت و داوطلبانه به دفاع از حریم اهل بیت(ع) شتافت و مدت های مدیدی با مسئولیت های مختلف مستشاری در جبهه مقاومت خدمت کرد و روز جمعه یکم تیر ماه 1397 در سوریه به آرزوی دیرینه خود نائل آمد و به یاران و دوستان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این رزمنده دلاور 8 سال دفاع مقدس و مدافع حریم اهل بیت(ع)، شهید حاج شاهرخ دایی پور امروز دوشنبه 4 تیر ماه از ساعت 9 صبح در تهران از مسجد امیر صالمومنین(ع) واقع در بلوار ارتش شهرک شهید محلاتی میدان امام علی(ع) به طرف گلزار شهدای امام زاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار می شود.

مراسم ترحیم آن شهید جلیل القدر نیز روز سه شنبه پنجم تیر ماه از ساعت 17 تا 18:30 در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار می شود.

سردار شهید دایی پور در سال 1340 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. در مبارزات حق طلبانه مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی فعالانه مشارکت جست و با شروع تجاوز دشمن بعثی به میهن عزیزمان به صورت بسیج نیروی مردمی در دفاع مقدس حضور پیدا کرد. این شهید والامقام در طی 85 ماه حضور در جبهه ها به افتخار جانبازی نائل آمد و در مسئولیت های مختلف از جمله فرماندهی یگان های توپخانه، ادوات و ضد زره لشکر نبی اکرم(ص) و قرارگاه نجف خدمت و به نیروهای زیادی در این رسته ها پرداخت. شجاعت و دلاوری های ایشان در عملیات های مختلف جنگ زبان زد همرزمان و مسئولین دفاع مقدس شد؛ به طوری که بارها مورد تقدیر و تشویق فرماندهان سپاه قرار گرفت. بعد از پایان جنگ با استفاده از تجربیات خود در دفاع مقدس به آموزش دانشجویان دانشکده دافوس سپاه پرداخت و در تربیت شاگردان بسیاری در مدیریت ها و مسئولیت های مختلف مشارکت بسیار موثری ایفا کرد. همچنین در طی این دوره موفقیت های زیادی در کسب قهرمانی رشته های کشتی و غواصی در سطح نیروهای مسلح کشور داشت و به تربیت شاگردان بسیاری نیز پرداخت.