آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
شهرستان ها
۷

رئیس کل دادگستری لرستان: سازمان بازرسی لرستان جلوی رانت و فساد را گرفته است

خرم آباد- خبرنگار کیهان: رئیس کل دادگستری لرستان گفت: سازمان بازرسی لرستان جلوی خیلی از زد و بندها و مفاسد را گرفته است، و وزیر، مدیران و مسئولان به من زنگ می زنند که بازرسی جلوی طرح را گرفته است و وقتی بررسی می کنیم مشخص می شود دنبال رانت و فساد هستند که ما برخورد کرده ایم.

جعفر بدری با بیان اینکه فساد در میان مسئولان نهادینه شده است، گفت: مردم به فساد حساس هستند و آن چه مشکل آفرین شده فساد قانونی و سوء استفاده و رانت از مسئولیت هاست.

وی با بیان اینکه در مورد فساد باید حساسیت فوق العاده ای در بین مسئولین ایجاد شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند با فساد مقابله کند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در مواردی پسر وزیر و اطرافیان مرتکب فساد اقتصادی شده اند و اعتراض کرده اند که چرا سازمان بازرسی استان مانع کار شده و هنگامی که بررسی کرده ایم دیدیم فساد اقتصادی بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان حمایت برخی مسئولان از افراد فاسد را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: مستند داریم افرادی با مقامات بالا و وزیر مرتبط هستند و اطرافیان وزیر از کسی که یقین داریم فاسد است، حمایت می کنند و آنچه برای من ثابت شده این است که ارتکاب فساد قانونی شده است به گونه ای که در واقع ظاهر کار درست است اما در باطن کار فساد وجود دارد و به ضرر مجموعه است.

بدری گفت: افراد با زد و بند و ارتباطات، پست های بالاتر می گیرند و حمایت می شوند؛ در این شرایط، دستگاه قضایی چه می تواند بکند؟

رئیس کل دادگستری گفت: تحقیقات پرونده زمین خواری شهردار سابق خرم آباد که به سمت شهردار یکی از شهرهای اصفهان گمارده شده تکمیل گردیده و به زودی به دادگاه می رود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: اغلب مسئولان دچار روزمرگی و بی برنامگی هستند و هیچ برنامه زمانبندی برای حل مشکلات مردم ندارند.