آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
شهرستان ها
۷

8 کیلومتر باقی مانده پروژه را ه آهن قزوین- رشت تکمیل می شود

رشت- خبرنگار کیهان: استاندار گیلان از انعقاد تفاهم نامه اولیه بین وزارت راه و شهرسازی و بانک تجارت برای تکمیل 8 کیلومتر باقیمانده پروژه آزادراه قزوین- رشت خبر داد.

مصطفی سالاری اظهار داشت: هفته جاری این تفاهمنامه نهایی می شود و به دنبال آن بلافاصله فراخوان برای گرفتن پیمانکار و عملیات اجرایی تکمیل 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه باید به گونه ای باشد که لاین برگشت در محدوده رودبار، همزمان با لاین رفت به بهره برداری برسد، افزود: در حال حاضر برخی از نقاط این محور مواج شده و امکان واژگونی خودرو وجود دارد از این رو بایستی هرچه سریعتر نواقص را اصلاح کنیم.

مصطفی سالاری در خصوص پروژه راه آهن قزوین- رشت و نیازهای اعتباری آن نیز گفت: با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جهت تامین نقدینگی پروژه راه آهن قزوین- رشت، مقرر شد تا هر چه زودتر مراحل اتمام ساخت پروژه راه آهن به سرعت پیگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای سازماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، گفت: قرار است اعتبارات مورد نیاز این دو رودخانه بین سال های 97 و 98 تقسیم شود و رئیس برنامه و بودجه هم موافقت کرد که از محل منابع بودجه ای، اوراق مشارکت، مشارکت استانی و مشارکت بخش خصوصی اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا بتوانیم گام های موثری را برای ساماندهی رودخانه های یادشده و نیز تالاب عینک رشت برداریم.