آرشیو دو‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
شهرستان ها
۷

معاون وزیر نیرو: خوزستان به نیروگاه های برق آبی وابسته است

اهواز- خبرنگار کیهان: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی «همایون حائری» در نشست شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان در اهواز اظهار داشت: وابسته بودن خوزستان به نیروگاه های برق آبی را مشکل زا دانست و افزود: از سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های حرارتی و ترکیبی در خوزستان استقبال کرده و به صورت ویژه از آنها حمایت می کنیم.

همایون حائری گفت: هیچ گونه خاموشی و محدودیتی به خوزستان نمی دهیم.

رئیس شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان نیز ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای عبور از تابستان امسال داد.

محمود دشت بزرگ با اشاره به پیش بینی رشد 5 درصدی مصرف برق در سال97، تصریح کرد: در زمان پیک 961 مگاوات کمبود تولید خواهیم داشت که اگر 20 درصد مشترکین استان یک کولر گازی و یک لامپ صد کیلووات خود را خاموش کنند، مشکل کمبود بار جبران خواهد شد.

از نصب ترانس پنجم پست اهواز 2 و نصب 8 دکل خط 230 کیلووات حد فاصل اهواز 2 و اهواز یک شرکت برق منطقه ای خوزستان که بر اثر وزش تند باد اردیبهشت ماه سال جاری سقوط کرده بودند بازدید کرد.

وی همچنین از روند اجرایی نصب 8 دکل آسیب دیده شرکت برق منطقه ای خوزستان که در جریان تندباد اردیبهشت ماه امسال خسارتی 40 میلیارد ریالی به این شرکت وارد کرده بود بازدید کرد کار نصب این دکل ها انجام شده و در مرحله سیم کشی می باشند و تا آخر خردادماه وارد شبکه می شوند.