آرشیو دو‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
صفحه آخر
۱۲

انفجار مهیب در انبار مهمات ارتش عربستانان صارالله مسئولیت را برعهده گرفت

انقلابیون یمن با شلیک یک فروند موشک زلزال1، انبار تسلیحاتی آل سعود در خاک عربستان را منهدم کردند.

منابع یمنی از حمله موفق موشکی ارتش یمن و انصارالله به انبار حاوی سلاح و مهمات متعلق به ارتش عربستان در جنوب این کشور خبر می دهند. به گزارش فارس، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یکشنبه شب یک انبار سلاح متعلق به ارتش عربستان را در منطقه «الموسم» شهر جیزان واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند. منابع یمنی می گویند انبار سلاح و مهمات ارتش عربستان در پی این حمله موشکی، منهدم شد و در آتش سوخت. یک منبع دیگر یمنی گفته این انبار سلاح را با موشک «زلزال1» هدف قرار داده اند.

در جبهه «الحدیده» نیز طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، ائتلاف سعودی همچنان در موضع ضعف قرار دارد. در این ارتباط نیروهای ارتش یمن و انصارالله اعلام کرده اند این بار یک کامیون حامل سلاح و مهمات وابسته به ائتلاف سعودی را در شمال الدریهمی منهدم کرده اند. علاوه بر این نیرو های یمنی موفق شدند مساحت زیادی از کمربند محاصره علیه شبه نظامیان را امن کنند تا راه برای ورود تک تیراندازان به خط درگیری در سواحل غربی تسهیل شود. در همین ارتباط، یک منبع نظامی نزدیک به وزارت دفاع یمن اعلام کرد یگان مهندسی نظامی ارتش یمن و انصارالله صبح شنبه چهار خودروی نظامی حامل چندین سرباز اماراتی را در منطقه «الوازعیه» منهدم کردند. این منبع نظامی افزود، یگان تک تیرانداز نیز پس از ورود به جبهه درگیری در سواحل غربی یمن، سه شبه نظامی را در شرق الجبیله واقع در منطقه التحتیا از پای درآوردند.

علاوه بر این بر اثر شدت حملات تجاوزگرانه ائتلاف سعودی به الحدیده هزاران خانواده یمنی در شرایطی بسیار سختی در حال خروج از شهر و رفتن به سمت صنعا هستند. طبق گزارش سازمان ملل حدود 30 هزار نفر آواره شده اند. در شهر صنعا در های مدرسه ها برای پناه دادن به آوارگان یمنی استان الحدیده باز شده است. این آوارگان در شرایط بسیار سختی قرار دارند.