آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

40 تن مواد مخدر در زاهدان خاکستر شد

40 تن مواد مخدر در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و لشکری سیستان و بلوچستان شنبه شب در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء نیروی انتظامی زاهدان به آتش کشیده شد.

به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: با توجه به اینکه این استان در همسایگی کشور افغانستان به عنوان تولیدکننده اصلی مواد مخدر دنیا قرار دارد همواره شاهد هزینه های زیاد جمهوری اسلامی در این منطقه برای مقابله با این پدیده شوم هستیم.

سرتیپ محمد قنبری افزود: نیروی انتظامی در سه ماهه نخست امسال اقدامات خوبی در زمینه کشف باندهای سازمان یافته مواد مخدر و مبارزه با خرده فروشان و معتادان در سیستان و بلوچستان انجام داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 125 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال 95 در بحث کشفیات بدون صاحب 10 درصد کاهش و در زمینه کشفیات با صاحب 20 درصد افزایش داشته است.فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین 38 تن انواع مواد مخدر در سه ماهه امسال توسط ماموران انتظامی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می دهد. سردار قنبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استان های کشور قرار دارد و نیروی انتظامی نیز در صدر تمام دستگاه های کشف کننده استان است.

وی افزود: 33 قاچاقچی عمده مواد مخدر در این مدت دستگیر و 9 قاچاقچی نیز در درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسیدند و 458 قبضه سلاح جنگی از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عملیات ها علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان به دلیل داشتن رویکرد برنامه محوری، شمار شهدای نیروی انتظامی امسال به صفر رسیده و آمار هلاکت قاچاقچیان نیز کاهش پیدا کرده است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این مراسم گفت: مواد مخدری که شنبه شب در زاهدان امحا شد شامل 24 تن کشفیات از داخل استان، 13 تن انتقالی از هرمزگان و سه تن انتقالی از خراسان جنوبی بوده است.