آرشیو سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۹
بازار موبایل
۲۷

جست و جوی تصویری با استفاده از تلفن همراه مایکروسافت محقق می کند

ایسنا: شرکت مایکروسافت در نظر دارد تلفن های همراه خود را به قابلیتی مجهز کند که برای کاربران، امکان جست وجوی تصویری را فراهم می کند. مایکروسافت به تازگی، ویژگی جدیدی برای تلفن های همراه ارائه داده است که امکان عکسبرداری و جست وجوی تصویری را برای کاربران فراهم می کند.

این قابلیت جدید موسوم به «جست وجوی تصویری بینگ» (Bing visual search)، امکان جست وجوی تصویری را برای کاربرانش فراهم کرده است تا کاربران بتوانند پس از عکسبرداری با دوربین تلفن همراه خود، به جست وجوی عکس گرفته شده بپردازند. با این جست وجو، لینک های مرتبط با عکس ثبت شده، نمایش داده می شوند. این ویژگی به کاربران کمک می کند در زمان و تلاش صرفه جویی کنند زیرا می توانند به جای استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی، با وجود تنها یک عکس، آنچه مورد نظرشان است جست وجو کنند. «وینس لئونگ» (Vince Leung)، سرپرست تولید این محصول می گوید: گاهی اوقات، هنگام جست وجوی آنلاین، توصیف مفهوم مورد نظر غیرممکن است.

با امکان جست وجوی تصویری، می توانید از لباس، وسایل منزل یا هر شیء دیگری عکسبرداری کنید و با جست وجوی آنلاین، از قیمت و محل فروش آنها مطلع شوید یا اگر یک گل را ببینید و نامش را ندانید، می توانید از آن عکس بگیرید و نام آن را جست وجو کنید. حتی این امکان وجود دارد که از منظره روبه روی خود عکس بگیرید و اطلاعات مسافرتی آن را از بینگ دریافت کنید. قابلیت جست وجوی تصویری، اکنون بخشی از اپلیکیشن بینگ مایکروسافت است که هم برای اندروید و هم iOS کاربرد دارد. شرکت مایکروسافت امیدوار است با اثبات کارآیی این ویژگی، مردم هنگام خرید از آن استفاده و به راحتی، محصولات موردنظر خود را پیدا کنند. به گفته مایکروسافت، عملکرد الگوریتم های این برنامه، به مرور زمان و با گرفتن داده های بیشتر، بهبود خواهد یافت.