آرشیو سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۹
خبر
۸

خبر

بازدید رئیس مجلس از پروژه آزادراه تهران- شمال

دنیای اقتصاد: علی لاریجانی، رئیس مجلس روز گذشته از پروژه آزادراه تهران- شمال بازدید کرد. رئیس مجلس با بیان اینکه کار پروژه آزادراه تهران - شمال از نمره بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این پروژه در گذشته متوقف بود که تلقی غلطی در جامعه به وجود آورد، اما چند سال است تلاش جدی صورت گرفته و روند کار امیدوارکننده شده است و طی ماه های آینده منطقه یک آن افتتاح می شود که دسترسی به چالوس را تسهیل می کند و مسیر 60 کیلومتر کوتاه تر می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه نقدینگی زیادی در دست مردم است که اگر به آن توجه شود می تواند در پروژه های ثروت زا و آبادکننده کشور استفاده شود، یادآور شد: دولت باید از این سرمایه گذاری ها حمایت و برای حرکت نقدینگی به سمت پروژه ها بسترسازی کند و مردم نیز باید به جای صرف نقدینگی خود در مسائل جزئی که مشکلات کشور را بیشتر می کند، در این پروژه ها حاضر شوند که در آبادسازی ایران موثر است که یک روش آن اوراق مشارکت است به خصوص که پروژه حاضر به حجم زیادی از سرمایه گذاری نیاز دارد و نیازمند مشارکت مردمی است.

تصمیم دولت برای رفع تنش آب شرب

ایسنا: هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، با اختصاص مبلغ 8 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به منظور رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی کشور موافقت کرد. دولت این تصمیم را با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تخصیص منابع اعتباری برای تامین آب شرب اضطراری، ارتقای کیفیت و کمک به طرح های تامین آب پایدار شهرها و روستاهای کشور اتخاذ کرد.

تاکید جهانگیری بر تامین ارز موردنیاز کالاهای حیاتی

فارس: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مسائل اقتصادی و ارزی کشور با اشاره به شرایط جدید کشور و تنگناها و محدودیت های موجود گفت: مدیریت منابع ارزی کشور در وضعیت کنونی ضروری است و دولت در این خصوص برنامه ریزی جدی انجام داده است. وی ضمن تاکید بر اینکه در تخصیص ارز با نرخ رسمی برای تامین کالاهای حیاتی و اساسی موردنیاز مردم کمترین اختلالی ایجاد نخواهد شد، اظهار کرد: مردم اطمینان داشته باشند حتی در بحرانی ترین شرایط ارز به نرخ مصوب و رسمی و به میزان کافی برای تامین کالاهای اساسی و حیاتی اختصاص خواهد یافت.