آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۰
بانک و بیمه
۱۳

تزریق 6/ 1 میلیارد دلار برای احیای بانکداری روسیه

منابع آگاه اعلام کردند: بانک مرکزی روسیه برای نجات بانک های ورشکسته باید 6/ 1 میلیارد دلار دیگر تزریق کند. به گزارش «ایبنا» به نقل از رویترز، دو منبع آگاه گفتند، بانک مرکزی روسیه برای مدیریت بانک هایی که با بدهی روبه رو شده اند و در آستانه ورشکستگی قرار دارند، علاوه بر 40 میلیارد دلاری که تاکنون در این حوزه هزینه کرده، نیازمند تزریق 100 میلیارد روبل دیگر معادل 6/ 1 میلیارد دلار است.

همچنین در نیمه دوم سال 2017 میلادی بانک مرکزی روسیه با تزریق منابع مالی به 3 بانک بزرگ خصوصی این کشور آنها را از ورشکستگی نجات داد که یکی از این بانک ها، «اوتکرایت» بود که بزرگ ترین بانک خصوصی روسیه است و دو بانک دیگر «بی اندان» و «پرامسزویاس بانک» بودند. در عین حال، بانک مرکزی روسیه صدها بانک کوچک این کشور را در راستای پاکسازی نظام بانکداری خود در سال های اخیر تعطیل کرده؛ ضمن اینکه بانک روسیه تصمیم گرفته تا دارایی این 3 بانک را به دو بخش خوب و بد که مجموع آن 1/ 2 تریلیون روبل است، جدا کند و بانک هایی که در زمره بانک های بد قرار می گیرند باید دارایی های خود را طی 3 تا 5 سال بفروشند تا وام خود را با بانک مرکزی تسویه کنند.

بر پایه این گزارش، «الیور نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه در ماه جاری میلادی در مصاحبه ای با رویترز گفته بود که بانک مرکزی 3/ 758 میلیارد روبل به منظور تقویت سرمایه بانک های اوتکرایت، بی اندان و پرامسزویاس بانک تزریق کرده؛ ضمن اینکه 86/ 1 تریلیون روبل هم به عنوان سپرده برای بانک ها فراهم کرده است.