آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۲
مسکن و عمران
۷

خبر

تحلیل بازار مسکن سال 97

عوامل و پارامترهایی همچون نرخ دلار و طلا، وضعیت برجام، نرخ سود سپرده های بانکی، وام خرید مسکن، مالیات های بخش مسکن، برنامه های دولت و... چه تاثیراتی بر بازار مسکن خواهند داشت؟ آیا عواملی همچون قدرت خرید خانوار و حجم خانه های خالی می تواند رونق بازار مسکن را متوقف کند؟ مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» قصد دارد در یک دوره آموزشی، به پرسش های فوق که برای فعالان اقتصادی اهمیت پیدا کرده، پاسخ دهد.

در حال حاضر این پرسش ها نیز در بازار مسکن بین فعالان حوزه های مختلف وجود دارد؛ آیا با شروع فصل نقل و انتقالات، بازار اجاره درحال ورود به شوک است؟ آیا نوسانات بازار مسکن تهران به سایر شهرها نیز سرایت خواهد کرد؟ سود ساخت و ساز مسکن کاهشی است یا افزایشی؟ اشتباهات رایج سرمایه گذاران مسکن چیست؟ محتمل ترین سناریو برای بازار مسکن در سال جاری چیست؟ استراتژی مناسب بازار مسکن در شرایط کنونی چیست: بخریم، بفروشیم، بسازیم یا...؟ روزنامه «دنیای اقتصاد» برای پاسخ به سوالات فوق و ارزیابی کم و کیف بازار مسکن، دوره آموزشی «استراتژی سرمایه گذاری و تحلیل بازار مسکن سال 97» را روز 13 تیر با حضور بهروز ملکی کارشناس مسکن برگزار می کند. متقاضیان ثبت نام در این دوره می توانند با تلفن های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند.

ساخت واگن های مترو در مرحله امضای قرارداد

شهردار تهران از ارسال قرارداد مربوط به ساخت 630 واگن مترو برای پایتخت به منظور امضا توسط طرف چینی خبر داد. به گزارش شهرنوشت، محمدعلی افشانی با اعلام اینکه مناقصه مربوط به ساخت واگن های جدید پیش تر برگزار و طرف چینی برنده شده بود، گفت: قرارداد اخیرا برای امضا ارسال شده و به محض اتمام این مرحله، کار ساخت واگن ها آغاز خواهد شد. افشانی درخصوص آینده سیاست های شهرسازی در تهران نیز توضیح داد: شهر تهران یک طرح جامع و یک طرح تفصیلی دارد. در این دو طرح میزان تراکم و تعداد طبقات به طور کامل در تمام پهنه ها مشخص شده و مبنای عمل ما نیز همین طرح تفصیلی و طرح جامع است. وی با بیان اینکه دیگر اجازه نخواهیم داد ساختمان هایی مثل دودکش که به نام «مجتمع مسکونی» ساخته و مانع دید و منظر مردم و آفتاب گیری ساختمان های یک محله می شدند، در تهران احداث شود، گفت: از این پس بلندمرتبه سازی در تهران صرفا مبتنی بر اصول طرح جامع و تفصیلی دنبال خواهد شد.